ویدیوهای نشرشدهٔ رهبران طالبان در پاکستان؛ وزارت خارجه افغانستان اعلامیه نشر کرد

© Photo / MFA Afghanistanویدیوهای نشرشدهٔ رهبران طالبان در پاکستان؛ وزارت خارجه افغانستان اعلامیه نشر کرد
ویدیوهای نشرشدهٔ رهبران طالبان در پاکستان؛ وزارت خارجه افغانستان اعلامیه نشر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان در پی اعلامیه‌ای گفته است که ویدیوهای نشرشدهٔ رهبران طالبان در پاکستان، سبب نگرانی دولت و مردم شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئوهایی از رهبران طالبان در صفحه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که ظاهراً آن‌ها را در حال بازدید از اردوگاه‌های آموزشی طالبان در پاکستان نشان می‌دهد،
وزارت خارجه افغانستان در یک اعلامیه‌ای واکنش نشان داده و آن را سبب نگرانی شدید خوانده است.
این وزارت در بیانیه گفته است که سفر گروه طالبان به پاکستان و گفتگو با مقامات پاکستانی در راستای قطع خونریزی و برقراری صلح امیدوارکننده است و افغانستان از تلاش‌های اخیر دولت پاکستان برای پیشرفت پروسهٔ صلح قدردانی می‌کند.

عبدالله: برنامه دیدار و ملاقات با ملابرادر وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: برنامه دیدار و ملاقات با ملابرادر وجود ندارد

در عین حال در اعلامیه آمده است: "تصاویری ویدیویی‌ به نشر رسیدند که در آن طالبان در میان پیروان‌شان ظاهر شده، از موجودیت همه رهبران طالبان در پاکستان پرده بر می‌دارند و بر ادامه‌ی فعالیت‌های‌شان در قلمرو پاکستان اذعان می‌کنند. حضور علنی و فعالیت‌های عناصر شورشی افغان و رهبران آنان در قلمرو پاکستان حاکمیت ملی افغانستان را آشکارا نقض می‌کند و سبب تدوام بحران و بی‌ثباتی در منطقه شده، تأمین صلح پایدار در افغانستان را با چالش جدی مواجه می‌سازد."
وزارت خارجه افغانستان از پاکستان خواسته است که تا نگذارند قلمرو این کشور از جانب شورشیان و عناصری که بر ادامهٔ جنگ و خونریزی تأکید دارند، مورد استفاده قرار گیرد.
در بخشی از این اعلامیه آمده است که حکومت افغانستان بسته‌شدن پناهگاه‌های شورشیان و تروریستان و قطع فعالیت‌های آنان را در حل مسالمت‌آمیز بحران افغانستان و تأمین صلح و ثبات منطقه‌ای امر حیاتی می‌داند و یک‌بار دیگر بر ادامه‌ی همکاری‌های صادقانه و مبارز‌ی واقعی علیه تروریزم و تهدیدات مشترک تأکید می‌کند.
ازسوی هم امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، در صفحه توییتر خود نوشته بود که ملا برادر، معاون سیاسی گروه طالبان در سفرش به پاکستان سه کار عمده انجام داد.
آقای صالح گفته بود که که ملا برادر در کراچی از زخمی‌های جنگ‌جویان گروه طالبان که بدون ویزا در شفاخانه‌های دولتی پاکستان در حال درمان هستند، بازدید کرد.
معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفت که معاون سیاسی گروه طالبان در این سفر همچنان از یک مرکز آموزشی برای الهام‌دادن به دانش‌آموزان این مرکز جهت حملات تروریستی نیز دیدن کرد.
صالح بیان داشته‌است که ملا برادر در سفر خود به پاکستان از دولت این کشور برای حمایت گسترده اسلام‌آباد از طالبان تا این لحظه قدردانی کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала