محب: نهاد هاى معتبر جهان اسلام جنگ طالبان را ناروا می دانند

© facebook Office of the National Security Council of Afghanistan (ONSC)محب: نهاد هاى معتبر جهان اسلام جنگ طالبان را ناروا می دانند
محب: نهاد هاى معتبر جهان اسلام جنگ طالبان را ناروا می دانند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 مشاور امنيت ملى افغانستان گفته است، نهادهای معتبر جهان اسلام جنگ طالبان را در افغانستان ناروا پنداشته و هیچ‌گونه مشروعیت ندارد.
محب با ظریف دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
محب با ظریف دیدار کرد

به گزارش اسپوتنیک، در يک خبرنامه که از طرف شوراى امنيت ملى افغانستان منتشر شده آمده است، داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی با هیئت بلندپایه اندونیزیا در امور دینی که به کابل آمده است دیدار کرد.

بر پایه این خبرنامه، داکتر محب از پشتیبانی اندونیزیا برای مشروعیت نظام افغانستان و سهم این کشور در پروسه صلح تشکر نموده بیان داشت، که نهادهای معتبر جهان اسلام جنگ طالبان را در افغانستان ناروا پنداشته و هیچ‌گونه مشروعیت ندارد.

او افزوده است: "تدوام جنگ هیچ توجیه ندارد بلکه تنها کشتار ملت مسلمان افغانستان است که باید هر چه زودتر متوقف گردد، زیرا اسلام دین خشونت نیست".

یوسف کالا رئیس علمای اندونزیا و رئیس هیئت مذکور گفت: "ما برای دیدار با برادران، خواهران و علمای دینی به افغانستان آمده‌ایم تا در پروسه صلح همکاری نماییم و در این راستا از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نه‌خواهیم ورزید".

در خبرنامه آمده است، در این نشست مولوی محمد قاسم حلیمی وزیر حج و اوقاف ، مشاور ارشد امور دینی دفتر شورای امنیت ملی و عطاء الله لودین سرپرست شورای سرتاسری علماء و عضو هیئت مذاکره کننده صلح جمهوری اسلامی افغانستان حضور داشته و فعالیت‌های دینی در افغانستان را به جلسه تشریح نمودند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала