نبیل: حکومت نباید با لفاظی و خيره سرى ها زمینه وضعیت خطرناک را فراهم کند

© Photo / Rahmatullah Nabil FBرحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان می گوید که در صورتی که حکومت از حباب خودشیفتگی و خودخواهی بیرون شود، می تواند، وضعیت فعلی را مهار کند. او گفته که ما تاکنون در برزخ شکست روانی و سیاسی به سر می بریم.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در فیسبوکش نوشته که اگر حكومت خواسته باشد، مهار اين وضعيت ممكن است، به شرطي كه از حباب خود شيفتگى و خود خواهى بيرون آيند.

نبیل نوشته که «تجربه نشان داده است كه سه شكست پي‌هم واقع مي‌شود، يكم: شكست روانى؛ دوم: شكست سياسى؛ سوم: شكست نظامى.»

نبیل: غنی و تیم اش به دنبال هدف های شخصی شان هستند - اسپوتنیک افغانستان
نبیل: غنی و تیم اش به دنبال هدف های شخصی شان هستند

او گفته که «به نظرم ما تا فعلن در برزخ شكست روانى و سياسى به سر مي‌بريم. اگر شكست سياسى ما قطعى شد، بدون ترديد ما در وضعيت خطرناكى قرار خواهيم گرفت.»

رئیس پیشین امنیت ملی افزوده که با لفاظى ها و خيره سرى ها نبايد زمينه رابراى چنين وضعيت خطرناك آگاهانه و يا هم غيرآگاهانه  فراهم سازيم.

رحمت الله نبیل در ادامه نگاشته است که حكومت دارى بدون تحليل، به كشتى بدون قطب نما مي‌ماند كه باعث غرق شدن تمام سرنشينان كشتى شده مي‎تواند.

این در حالیست که در ماه های اخیر ترورهای هدفمند، انفجار ماین و حملات تروریستی در بسیاری از نقاط کشور به شدت افزایش یافته است.

صبح امروز در نتیجه انفجار ماین که یک موتر رنجر پولیس را در ناحیه ششم، جاده فیض محمد کاتب هدف قرار داد، دو نظامی زخمی شدند.

هفته گذشته تعدادی از شهروندان در نتیجه انفجار و یا ترور، جان شان را از دست دادند. امرالله صالح حدود دو ماه قبل گفته بود که به دستور رئیس جمهور برای مدتی، وظیفه تامین امنیت کابل را بر عهده گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала