بازداشت دو تن در پیوند به قتل فرشته کوهستانی

© Photo / facebook account of Freshta Kohistaniبازداشت دو تن در پیوند به قتل فرشته کوهستانی
بازداشت دو تن در پیوند به قتل فرشته کوهستانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله افغانستان از بازداشت دو تن درپیوند قتل فرشته کوهستانی در ولایت کاپیسا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، طارق آرین، سخن‌گوی وزارت امور داخله در صفحۀ توییترش نگاشته است که دو مظنون در پیوند به قتل فرشته کوهستانی و برادرش در ولایت کاپیسا بازداشت شده‌اند و تحقیقات از آنان جریان دارد.

اشرف غنی ترور فرشته کوهستانی را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی ترور فرشته کوهستانی را محکوم کرد

شایان ذکر است که شامگاه پنجشنبه (25، دسمبر)، فرشته کوهستانی فعال حقوق زنان و برادرش از سوی مردان موترسایکل‌سوار در روستای «ده‌نو» غزت‌خیل حصه اول ولایت کاپیسا مورد تیراندازی قرار گرفتند که در نتیجه بانو کوهستانی همراه با برادرش جان باختند.

خود فرشته کوهستانی هم  13 دسمبر در صفحه فیس‌بوک خود از عدم همکاری نهادهای امنیتی افغانستان در تامین امنیت جانی خود شکایت کرده بود و از معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان خواسته بود که در این راستا کاری کند.

فرشته کوهستانی در پست فیس‌بوکی خود در این باره نوشته ‌است: «چندین بار از وزارت داخله، از شخص وزیر صاحب، از رئیس مبارزه با جرایم، از رئیس تحقیقات جنایی، از رئیس صاحب امنیت ملی خواهش کردم که سخت زیر تهدیدات هستم، توجه کنید، اما بی‌اعتنایی نمودند».

در ادامۀ نوشته خانم کوهستانی آمده‌ است: «از مسوولین عزیز یکبار دیگر خواهش می‌کنم موضوع من را جدی بگیرند، در غیر آن هر عواقب بدی و خونم در گردن همان‌هایی است که با اینکه می‌دانند چقدر در تهدید و مشکلات امنیتی‌ام اما بی‌توجۀ کردند... حالا که وزارت داخله، امنیت ملی بی‌مهری نمودند، از آقای صالح و سایر بزرگان کشور خواهشمندم توجه کنند».

با وجود اینکه دولت افغانستان از ماه سپتمبر سال جاری مذاکرات صلح با نمایندگان طالبان را در دوحه برگزار کرده است، حملات علیه سیاستمداران، فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی و روزنامه‌نگاران در افغانستان ادامه داشته و در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала