کشته شدن سربازی که مانع انتحاری طالبان و سقوط ولسوالی اناردره شد

© Sputnikفراه
فراه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قام‌های محلی فراه می‌گویند یک سرباز پولیس ملی در ولسوالی «انار‌دره» این ولایت، پس از جلوگیری از حمله انتحاری طالبان، کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک،  دادالله قانع، رییس شورای ولایتی فراه، با تأیید این خبر به رسانه ها گفته است که این رویداد، در تاریخ هفتم جدی اتفاق افتاده.

رییس شورای ولایتی فراه می‌افزاید، طالبان قصد داشتند با یک موتر باربری نوع «مازدا» که مملو از مواد انفجاری بود، بر ساختمان فرمان‌دهی پولیس ولسوالی اناردره حمله کنند، اما ذبیح‌الله، سرباز پولیس، پیش از رسیدن موتر، با راکت آن را آماج قرار داد و مانع حمله انتحاری طالبان شد.

تخار - اسپوتنیک افغانستان
حملات خونین طالبان در تخار/ بیش از 40 سرباز کشته شدند

آقای قانع، از والی فراه و مقام‌های ارشد امنیتی این ولایت می‌خواهد که برای قدردانی از شجاعت و قهرمانی این سرباز پولیس، بازمانده‌گان و اعضای خانواده ذبیح‌الله را تقدیر و برای آنان کمک مالی کنند.

به گفته او، نیروهای امنیتی پیش از عملیات انتحاری طالبان، آماده‌گی لازم را برای حفاظت از مرکز ولسوالی داشتند و نیروهای هوایی نیز در زمان مناسب به کمک نیروهای مستقر در ولسوالی رسیدند.

ولسوالی اناردره ولایت فراه، چندی پیش به دنبال حمله گسترده جنگ‌جویان طالبان به دست این گروه سقوط کرد، اما دوباره از سوی نیروهای امنیتی بازپس گرفته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала