صالح: از آمران جنایی پولیس کابل آزمون کشف و تحقیق گرفته می‌شود

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که قرار است از تمام آمران جنایی حوزه‌های پولیس کابل امتحان گرفته شود تا روشن شود که سطح مهارت و دانش آنان در تکمیل محضر و مراحل کشف و تحقیق به چه اندازه است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری صبح امروز (چهارشنبه، دهم جدی) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که یکی از شکایات همیشگی بین ادارات دولتی در گذشته این بوده است که گویا اداره‌ی دادستانی کل با «مجرمان» برخورد شدید مطابق به قانون نمی‌کند.

امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
صالح: از ناکامی نباید ترسید بلکه آموخت

صالح نوشته است: «ارزیابی‌های عمیق ما نشان می‌دهد که در صفوف پولیس و حتا امنیت ملی ظرفیت درک از روند کشف، تحقیق و محاکمه زیاد بلند نیست.»

او توضیح داده است که گزارش اولیه براساس معیارهایی که دادستانی را قادر به اجراآت جدی بسازد، صورت نمی‌گیرد.

او افزوده است که روش امتحان از آمران جنایی حوزه‌های پولیس که توسط هیأت دادستانی اخذ می‌شود، در دیگر ولایات شامل میثاق امنیتی نیز تطبیق خواهد شد.

معاون اول ریاست‌جمهوری تأکید کرده است که نتایج این امتحان الزامیت حقوقی ندارد، مگر این‌که ریاست‌جمهوری تصمیم بر عذل و تبدیلی منسوبین مبارزه علیه جرایم جنایی بگیرد.

آقای صالح در ادامه نوشته است که با اخذ امتحان از آمران جنایی حوزه‌های پولیس، فاصله میان دادستانی و بخش کشف و تحقیق در نهادهای امنیتی از بین می‌رود.

او همچنان گفته است که این روش در ریاست امنیت ملی کابل نیز پس از مشورت‌های لازم به‌خاطر حفظ محرمیت و مصونیت کارمندان، تطبیق می‌شود.

صالح نوشته است: «امیدواری ما این است که در آنچه زنجیره‌ی ارزشی عدلی و قضایی خوانده می‌شود نهادهای امنیتی و عدلی در یک صفحه قرار بگیرند و فضای ناموزون و ناهماهنگ را از میان برداریم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала