صدیقی: حمله و انکار، راهبرد جنگی جدید طالبان است

© Photo / Sediq Sediqqi / Sediq Sediqqiصدیقی: هدف ترورهای طالبان ایجاد فاصله میان مردم و حکومت است
صدیقی: هدف ترورهای طالبان ایجاد فاصله میان مردم و حکومت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ارگ ریاست جمهوری کشور می‌گوید که گروه طالبان به این امید کاذب که در مذاکرات صلح دست بالا داشته باشد، به ترور روی آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری کشور امروز چهارشنبه (10 جدی) گفت:"در چند هفتۀ پسین، کابل گواه حمله‌ها و ترورهایی بود که به عنوان راهبرد جنگی طالبان؛ حمله و انکار، به پیش برده می‌شود".

وی گفت:" هدف این حمله‌ها، ایجاد ترس، وحشت، دهشت، ناامیدی و به میان آمدن فاصله‌ها بین مردم و‌ دولت جمهوری اسلامی افغانستان است".

اندرابی: طالبان جنگویان‌شان را به انفجار و ترور بسیج کرده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
اندرابی: طالبان جنگویان‌شان را به انفجار و ترور بسیج کرده‌اند

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری تاکید کرد:"حمله و انکار، بخشی از استراتیژی به اصطلاح صلح طالبان هم است که تلاش می‌شود تا نظام افغانستان در ذهنیت عامۀ ملی و‌ جهانی، تضعیف شود و طالبان را به امید کاذب‌شان که در مذاکرات دست بالا داشته باشند، نزدیک سازد. امیدی که به غیر از افزایش نفرت مردم، چیز دیگری به دست نخواهند آورد".

این در حالی است که مسعود اندرابی وزیر امور داخله و احمدضیا سراج رئیس امنیت ملی کشور که روز گذشته در مجلس سنا حاضر شده بودند، بیان داشتند که طالبان بعد از امضای توافقنامه صلح با آمریکا به افرادشان دستور داده‌اند که اعضای جامعه مدنی و نیروهای دولتی را در شهر کابل هدف قرار دهند.

آقای اندرابی گفت طالبان بعد از اینکه قادر به گرفتن کنترل برخی از ولایت‌ها نشدند، استفاده از ماین‌های مغناطیسی و قتل‌های هدفمند در کابل و سایر شهرها را آغاز کردند.

همچنین احمدضیا سراج؛ رییس امنیت ملی هم که در پیوند به ناامنی‌های جاری به ویژه در کابل به مجلس سنا فراخوانده شده‌بود در سخنانی گفت که از حمله‌های گروهی گرفته تا انفجار ماین‌های مقناطیسی در یک سال گذشته، بیش از ۱۸ هزار و ۲۰۰ حمله در سراسر کشور، راه‌اندازی شده‌است.

 ترورهای هدفمند خبرنگاران، فعالان مدنی و رسانه‌ای و انتخاباتی و پرسونل نظامی دولت در هفته‌های اخیر به شدت افزایش یافته‌است. این ترورها موجی از انتقاد نسبت به عملکرد دولت در بخش تأمین امنیت، مبارزه با تروریزم و استقرار نظم و ثبات را در پی داشته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала