نوع جدید ویروس کرونا؛ عثمانی به شهروندان افغانستان هشدار داد

© Photo / Government Media and Information Centerنوع جدید ویروس کرونا؛ عثمانی به شهروندان افغانستان هشدار داد
نوع جدید ویروس کرونا؛ عثمانی به شهروندان افغانستان هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر صحت افغانستان از شهروندان این کشور خواسته تا چهار هفته دیگر به هند و پاکستان سفر نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، احمد جواد عثمانی وزیر صحت عامه در نشست ارزیابی کارکردهای صحی ولایات، گفته است که نوع جدید ویروس کرونا به کشورهای همسایه رسیده، به همین خاطر شهروندان کشور نباید برای چهار هفته به هند و پاکستان سفر نکنند.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان

آقای عثمانی نیز افزود که تست کرونا برای اشخاصیکه به افغانستان سفر می‌کنند حتمی می‌باشد: "زمانی‌که مسافران به طرف افغانستان می‌آیند، بدون تست اجازه سفر داده نشود. عین شکل کسانی که از افغانستان به خارج سفر می‌کنند، تست کرونا را داشته باشند."
در عین حال او می‌گوید که مسافرانی که به پاکستان از راه زمینی سفر می‌کنند نیاز به آزمایش ویروس کرونا ندارند و فقط کسانی که از راه هوایی می‌روند بايد مورد آزمايش قرار بگيرند و نتيجه آزمايش ويروس كرونا را با خود داشته باشند.
در همین حال وزیر صحت عامه می‌گوید که این وزارت توانایی تعیین نوعیت ویروس کرونا را ندارد. اما او افزود که در تلاش‌اند تا زمینه تشخیص این ویروس را در داخل کشور آماده کنند.
وزیر صحت عامه افغانستان، نیز گفت که در یک شبانه روز گذشته 1412 تن مشکوک به کووید-19 در لابراتوارهای کشور آزمایش شدند که نتیجه 85 تن آنها مثبت اعلام شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала