صالح: پاکستان سالانه هزاران "پایه ریموت" به طالبان تحفه می دهد

© Photo / Facebook/SHQوزیر خارجه پاکستان در دیدار با ملا برادر
وزیر خارجه پاکستان در دیدار با ملا برادر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور می گوید، پاکستان سالانه هزاران پایه ریموت را که در بازارهای تجارتی جهان قابل دسترس نیست، به طالبان تحفه می فرستد.

به گزارش اسپوتنیک،  امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور صبح امروز (شنبه 13جدی) در برگه فیسبوکش نوشته است که ریموت یک وسیله پیچیده تخنیکی بوده که نه در افغانستان و نه هم در بازار های تجارتی جهان یافت می شود؛ اما پاکستان سالانه به هزاران عدد از این تخت ریموت هارا به طالبان در افغانستان تحفه می فرستد».

صالح: پایان یافتن محکمه‌ی طراحان حمله به دانشگاه کابل، نویدی از عملی شدن عدالت است - اسپوتنیک افغانستان
صالح: پایان یافتن محکمه‌ی طراحان حمله به دانشگاه کابل، نویدی از عملی شدن عدالت است

در پاکستان نیز باید اول اجازه دولت را خریدار با خود داشته باشد. امروز قرار است که امنیت ملی جزییات این ریموت را که هزاران عدد آن سالانه به طالبان ازجانب پاکستان تحفه داده میشود به مردم در یک اعلامیه نشان بدهند».

آقای صالح به حمله انفجاری روز پنج‌شنبه به یک موتر اداره امور در ناحیه هفتم اشاره کرده و گفته که تجارب نشان میدهد، وقتی راننده‌ها با بی احتیاطی موترهای خویش را در سرای‌ها و یا ورکشاپهای نامطمین می‌گذارند مواد انفجاری در آنها جابجا میگردد.

به گفته او، تجربه دوم هم این است که وقتی ماین مقناطیسی با عجله و در وقتی که موتر در سرک آهسته می‌شود یا توقف می‌کند گذاشته می‌شود نفر جابجا کننده به کس دیگر زنگ میزند که کار شد. نفر دومی پس از چند لحظه یا دقیقه با ارسال پیام به شماره تیلفون که یکجا با بمب است آنرا  با ریموت نفجار می‌دهد.

معاون نخست رئیس جمهور همچنان با اشاره به گرفتاری های افراد مربوط به شبکه های هراس افگن ازسوی امنیت ملی اعلام می کند که این نیروها در دو شبانه روز گذشته پنج تن از انتقال دهنده گان ماین های مقناطیسی و بمب را در کابل بازداشت نموده اند.

 ازسوی هم درحالیکه وزارت امور داخله شب گذشته اعلام کرد که «عادل» طراح حمله بر پوهنتون کابل در یک محکمه علنی به اعدام محکوم شده است، صالح نیز از این اقدام استقبال گرم می کند.  

در عین حال امرالله صالح می گوید، طراحان چندین حمله خونبار دیگر نیز به مجازات شدید محکوم شده اند و فهرست این افراد در روزهای نزدیک در اختیار مردم قرار خواهند گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала