پاداش برای کشتن نظامیان آمریکایی یا داستان ‌سرایی برای ادامه جنگ در افغانستان

CC BY 2.0 / Senior Airman Courtney Witt / US committee visits Ghazniپاداش دهی برای کشتن نظامیان یا داستان‌سرایی برای ادامه جنگ در افغانستان
پاداش دهی برای کشتن نظامیان یا داستان‌سرایی برای ادامه جنگ در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درحالی که براساس توافقنامه قطر همه نیروهای خارجی باید خاک افغاستان را تا ماه می ترک کنند، رسانه‌های خارجی برای ادامه جنگ پاداش برای کشتن نظامیان آمریکایی را مطرح می‌کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، در ادامه اظهارات رسانه‌های خارجی مبنی بر پرداخت پاداش برای کشتن نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان، این بار پایگاه اینترنتی «اکسیوس» به نقل از  دو مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد که چین برای حمله به نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به "بازیگران غیر دولتی" پاداش می‌داد.

این گزارش در حالی براساس منابع بی‌نام منتشر شد که تابستان امسال نیویورک تایمز و واشنگتن پست نیز مدعی شده بودند که روسیه برای کشتن نظامیان آمریکایی به طالبان پاداش می‌داد اما این گزارش‌ها تایید نشد.

عقیده ترامپ درباره بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی  - اسپوتنیک افغانستان
ادعای مجدد دولت ترامپ از «حمایت چین از طالبان برای حمله به نیروهای آمریکایی»

«عمر کریم» عضو اندیشکده «موسسه رویال یونایتد سرویس» در لندن درباره انتشار چنینی اخباری در شرایطی که نیروهای آمریکایی در حال خروج از افغانستان هستند، گفت: واضح است که در بخش دفاعی و امنیت ملی آمریکا بخش‌هایی وجود دارد که با موضع دولت ترامپ درباره افغانستان و بویژه خروج نیروها از این کشور موافق نیستند.

این کارشناس سیاسی گفت: در ابتدا آن‌ها از داستان پاداش‌ها که براساس منابع کاملاً نامطمئن و مشکوک روایت شد، استفاده کردند تا از این طریق بار دیگر بحث نیاز ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان را آغاز کنند.

وی افزود که "مضمون اصلی" ادعای ارائه پاداش‌ها معادل‌سازی هرگونه خروج نظامیان آمریکایی از باتلاق 19 ساله افغانستان به "تسلیم شدن"  به دیگر بازیگران منطقه است.

کریم ادامه داد: زمانبندی این داستان‌ها نیز مهم است زیرا هدف آن‌ها ایجاد دوباره گفتمان درباره این موضوع در تیم امنیت ملی جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا است تا در نهایت زمینه تجدیدنظر درباره استراتژی فعلی دولت ترامپ درباره افغانستان را فراهم می‌کند.

گفتنی است که پیش از این نیز «آنتونی بلینکن» گزینه بایدن برای تصدی وزارت خارجه آمریکا نیز اخیراً برخلاف توافقنامه قطر تاکید کرده بود که مایل است برای «جلوگیری از تجدید حیات تروریسم» و دفاع از «منافع و امنیت ملی آمریکا» شماری از نظامیان را در افغانستان حفظ کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала