منبع: گفتگوهای صلح تا دو روز دیگر در قطر از سر گرفته شود

© AFP 2023 / Karim Jaafarمنبع: گفتگوهای صلح تا دو روز دیگر در قطر از سر گرفته شود
منبع: گفتگوهای صلح تا دو روز دیگر در قطر از سر گرفته شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو هیأت گفتگوکننده دولت افغانستان می گوید، انتظار می‌رود که در 5 جنوری گفتگوهای صلح با گروه طالبان در قطر از سر گرفته شود.

به گزارش اسپوتنیک، منبع موثق که نخواست نامی ازش گرفته شود در این خصوص گفت که دور جدید گفتگوهای صلح باید روز سه شنبه (5، جنوری) آغاز شود، پس از آنکه تیم های گفتگوکننده از هر دو طرف روز دوشنبه وارد قطر شوند. همچنان انتظار می‌رود که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نتیجه از این گفتگوها را بشنود.

وزارت صلح: هیأت دولت در وقت تعیین‌شده به محل مذاکرات حضور می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت صلح: هیأت دولت در وقت تعیین‌شده به محل مذاکرات حضور می‌یابد

این در حالی‌ست که محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در شروع ماه دسامبر 2020، گفته بود طرف های گفتگوکننده با توافق رسیدند تقریبا پس از سه ماه، گفتگوهای صلح را به صورت رسمی در قطر آغاز نمایند. در 12 دسامبر منبعی در این خصوص گفت که طرف های گفتگو کننده در اواخر دسامبر یا اوایل جنوری به رخصتی خواهند رفت. در شروع ماه جنوری سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که طرف های گفتگو کننده به رخصتی سه هفته‌ای خواهند گرفت.

قابل ذکر است که ناجیه انوری، سخن‌گوی وزارت دولت در امور صلح با نشر ویدیویی گفته است هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان به‌منظور آغاز دور دوم مذاکرات صلح با گروه طالبان در وقت تعیین‌شده‌ی آن به محل مذاکرات حضور می‌یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала