طالبان می گویند نیروهایی امریکایی ما را در سه ولایت بمباران کردند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzada طالبان می گویند نیروهایی امریکایی ما را در سه ولایت بمباران کردند
 طالبان می گویند نیروهایی امریکایی ما را در سه ولایت بمباران کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان اعلام کرده است که نیروهای امریکایی جنگ‌جویان این گروه را در ولایت‌های ننگرهار و هلمند مورد هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، در اعلامیه‌ای که امروز (دوشنبه، ۱۵ جدی) از سوی گروه طالبان به نشر رسیده، آمده است که نیروهایی امریکایی همچنان از حملات نیروهایی افغان در ولایت قندهار علیه جنگ‌جویان این گروه نیز حمایت هوایی می‌کنند.

این گروه این اقدامات نیروهای امریکایی را خلاف توافق‌نامه‌ی صلح خود با امریکا خوانده و تأکید کرده است این گونه «سرپیچی‌های مکرر»، درحالی صورت گرفته است که اخیرا مایک پمپئو، وزیرخارجه‌ی امریکا به التزام و تعهد گروه طالبان به این توافق‌نامه اعتراف کرده است.

طالبان حدود 20 مسافر را در بغلان ربودند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان حدود 20 مسافر را در بغلان ربودند

با این حال طالبان هشدار داده‌اند که اگر نیروهای امریکایی حملات‌شان را متوقف نکنند، این گروه نیز به عکس‌العمل «جدی» مجبور خواهند شد.

سانی لگت، سخن‌گوی نیروهای امریکایی در افغانستان در رشته‌تویتی این اتهامات گروه طالبان را رد کرده است. او گفته است که نیروهایی امریکایی صرفا از نیروهایی افغان در برابر حملات جنگ‌جویان طالبان حمایت می‌کنند.

او همچنان از طرف‌های درگیری از جمله گروه طالبان خواسته است که خشونت‌ها را کاهش دهند.

سخن‌گوی نیروهای امریکایی در افغانستان همچنان گفته است که کارزار حملات انکاری طالبان و قتل‌های هدفمند مقامات حکومتی، فعالان جامعه‌ی مدنی و خبرنگاران نیز باید متوقف شود.

طالبان این ادعا را درحالی مطرح می‌کنند که دو روز پیش (شنبه، ۱۳ جدی) وزیر خارجه‌ی امریکا در رشته‌تویتی گفته بود که در حدود یک سال گذشته، هیچ نظامی امریکایی در افغانستان کشته نشده است.

او همچنان گفته بود که افغان‌ها درحال گفت‌وگو اند تا به توافق برسند. مایک پمپئو این پیشرفت را باورنکردنی خوانده بود. امریکا و گروه طالبان در دهم ماه حوت سال گذشته‌ی خورشیدی توافق‌نامه صلح امضا کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала