ترک یک پایگاه نظامی از سوی سربازان امریکایی در لوگر 

© Sputnikترک یک پایگاه نظامی از سوی سربازان امریکایی در لوگر 
ترک یک پایگاه نظامی از سوی سربازان امریکایی در لوگر  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 نیروهای امریکایی پایگاه نظامی شان در این ولایت را ترک کرده و این پایگاه در حال حاضر در اختیار نیروهای دولتی افغانستان قرار دارد.

یک عضو سرویس اطلاعاتی امریکا در لوگر کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
یک عضو سرویس اطلاعاتی امریکا در لوگر کشته شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مقام های نظامی در ولایت لوگر می گویند که نیروهای امریکایی، بزرگ ترین پایگاه شان را در این ولایت نیز ترک کردند و اکنون این پایگاه در اختیار نیروهای دولتی است.

شماری از آخرین واحد نظامیان امریکایی که در پایگاه «فاب شنک» حضور داشتند، به سه صد تن می رسید که هفته پیش از این پایگاه رفتند.

 این پایگاه که در سال های اخیر تا 18 هزار سرباز خارجی را هم در خود جا داده بود، افزون بر دیگر امکانات، یک میدان هوایی هم دارد.

بزرگ‌ترین پایگاه نیروهای خارجی در ولایت لوگر با هشت کیلومتر طول و سه کیلومتر عرض، که بین سال‌های 2006 تا 2014 میلادی، در حدود 18 هزار نظامی را در خود جا داده بود.

به گفته مقام‌های نظامی در لوگر، تا پیش از توافق صلح امریکا و طالبان هم، در حدود شش‌صد تن از نیروهای ویژه امریکایی در پایگاه «فاب شنک» (Fob Shank)، برجا بودند؛ اما پس از آن توافق، این شمار به سه‌صد کاهش یافت. سه‌صد سربازی که سرانجام در حدود یک‌هفته پیش از این‌جا رفتند و این پایگاه را به نیروهای امنیتی افغانستان سپردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала