آیا اشرف غنی از دیدار با خلیلزاد سرباززده است؟

© Photo / ARGآیا اشرف غنی از دیدار با خلیلزاد سرباززده است؟
آیا اشرف غنی از دیدار با خلیلزاد سرباززده است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان از دیدار با فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا اباء ورزیده است. 
دیدار حامد کرزی با خلیلزاد و گفت و گو درباره روند صلح  - اسپوتنیک افغانستان
دیدار حامد کرزی با خلیلزاد و گفت و گو درباره روند صلح 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، یک منبع گفته است، که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از دیدار با زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان سرباززده است. 

در همین حال، زلمی خلیلزاد با سه تن از همکاران نزدیک رئیس جمهور افغانستان (حنیف اتمر، داکتر حمدالله محب و داکتر فضلی رئیس ادارۀ امور ریاست جمهورى) دیدار نموده است.

در یک خبرنامه که از سوی وزارت امور خارجه افغانستان، بتاریخ ١٧ جدی نشر شده، آمده است، که در این ملاقات، شارژدافیر سفارت امریکا و جنرال اسکات میلر فرمانده ناتو در افغانستان نیز حضور داشتند.

در خبرنامه آمده است، که در این دیدار، دو طرف به طور مفصل در مورد دور دوم مذاکرات صلح و پیشرفت های اخیر گفتگو کرده اند.

حنیف اتمر وزیر امور خارجه در سخنان خود، تلاش های امریکا در روند صلح افغانستان را ستایش کرده و در این پروسه، بر اجماع منطقوی و بین المللی تاکید نموده است.

در خبرنامه آمده است، كه زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا، از آغاز دور دوم مذاكرات میان افغانستانی استقبال كرده و در این زمینه از همکاری های مداوم کشور خود اطمینان داده است.

از سويی هم، در خبرنامۀ شورای امنیت ملی آمده است، که در این نشست، در رابطه به کاهش جنگ و آتش بس از سوی طالبان، ایجاد اجماع منطقوی در روند صلح افغانستان و جلب همکاری های بین المللی گفتگو صورت گرفته است.

دو طرف توافق کرده اند، که با هماهنگی رئیس جمهور اشرف غنی و امریکا برای یک افغانستان مستقل، متحد و دموکراتیک، در صلح همکاری می کنند و افغانستان را به صلحی خواهند رساند که نیروی نگهدارى و انکشاف ارزشهايى را با خود داشته باشد که در ثبات به دست آمده است.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژۀ امریکا که دوشب پیش به کابل آمده بود، روز گذشه با داکتر عبدالله رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین دیدار کرده است.

اما تاکنون بین خلیلزاد و رئیس جمهور اشرف غنی، ملاقات صورت نگرفته است.

در همین حال، یک منبع می گوید، که اشرف غنی از دیدار با زلمی خلیلزاد انکار کرده است.

بر پایه داده های این منبع، راس ویلسون سرپرست سفارت امریکا و حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان کوشش کرده است که اشرف غنی با زلمی خلیلزاد دیدار کند، اما او انکار کرده است. 

بر پایه گفته های این منبع، اشرف غنی به خاطری از دیدار با خلیلزاد سرباززده است، که خلیلزاد در جریان گفت و گوهای صلح قضاوت های های یکطرفه کرده است. 

 

یادآوری می کنیم، که خلیلزاد پیش از ورود به کابل، به پاکستان و قطر نیز سفر کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала