بی‌سرنوشتی کودک ربوده شده بلخی؛ زنان در برابر دفتر یوناما دست به اعتراض زدند

© Photo / balkhبی‌سرنوشتی کودک ربوده شده بلخی؛ زنان در برابر دفتر یوناما دست به اعتراض زدند
بی‌سرنوشتی کودک ربوده شده بلخی؛ زنان در برابر دفتر یوناما دست به اعتراض زدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی اعتراض‌های بی‌نتیجه باشنده‌گان بلخ به ربوده‌شدن یک کودک در مزار شریف، این‌بار شماری از زنان در برابر دفتر نماینده‌گی سازمان ملل‌متحد (یوناما) در مزارشریف، دست به اعتراض زدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، معترضان هشدار می‌دهند که اگر برای رهایی عبدالروف از نزد رباینده‌گان برنامه موثری اجرایی نشود آنان در برابر دفتر نماینده‌گی سازمان ملل متحد به بست خواهند نشست.

عبدالروف 9 ساله، در حدود دوماه پیش از شهر مزار شریف ربوده شد. از یک‌ونیم ماه به‌اینسو مردان و زنان در برابر ساختمان ولایت بلخ به‌بست نشسته‌اند؛ اما تاکنون از سرنوشت او خبری نیست.

خانواده این کودک می‌گوید که آدم‌‌ربایان هرازگاهی با فرستادن عکس‌های برهنه عبدالروف خواهان پرداخت میلیون‌ها افغانی پول می‌شوند.

این معترضان می‌گویند که حکومت به خواست‌های آنان از بهر رهایی کودک ربوده شده در مزارشریف بی‌پروایی می‌کند و اکنون از سازمان ملل‌متحد می‌خواهند صدای آنان را بشنود.

عایشه، یک تن از زنان معترض در این باره گفت: «اگر اینها (سازمان ملل‌متحد) به داد ما نرسد، ما اینجا (برابر دفتر نماینده‌گی سازمان ملل متحد) خیمه تحصن می‌زنیم».

شماری از معترضان هم نزدیک به 40 روز است که در برابر ساختمان ولایت بلخ بست نشسته‌اند.

محمدصابر، معترض گفت: «حکومت ما را می‌گوید که حوصله کنید، صبر کنید، صبر ما لبریز شده، حوصله ما تمام شده، ما از حکومت مرکزی و محلی می‌خواهیم که زودتر عبدالروف جان را به خیمه تحصن آورده به ما تسلیم کنند».

محمدکمال گونیش، یک بزرگ قومی نیز در این باره گفت «با دفتر یوناما با مسؤولان شان حرف زدیم که در این باره باید بالای حکومت فشار بیاورند ما به حقوق‌بشر رفتیم یک اعتراضیه دادیم و گفتیم که اگر شما کاری نمی‌کنید، شکایت می‌کنیم به محکمه لاحه».

شماری از زنان نیز از 20 روز بدینسو زیر چادری که آنرا احزان می‌گویند، بست نشسته‌اند.

این زنان هشدار می‌دهند که اگر عبدالروف از نزد آدم‌ربایان نجات داده نشود، دامنه‌ی اعتراض‌های شان به ارگ کشیده خواهد شد.

وحیده، معترض بیان داشت: «ما تمام خانم‌ها راست می‌رویم دروازه ارگ، خیمه تحصن را همانجا می‌زنیم یا اشرف‌غنی برای ما عبدالروف نه‌ساله را پیدا کند».

پولیس بلخ در این باره حاضر به دادن اطلاعات نشد، اما پیشتر گفته بود که بیش از ده تن به اتهام ربودن این کودک بازداشت شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала