استقبال افغانستان در پیوند به از سرگیری روابط دوستانه میان سعودی و قطر

© Photo / Ministry of Foreign Affairs of Afghanistanاستقبال افغانستان در پیوند به از سرگیری روابط دوستانه میان سعودی و قطر
استقبال افغانستان در پیوند به از سرگیری روابط دوستانه میان سعودی و قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان چهارشنبه (17 جدی) اعلام کرد، از سرگیری روابط دوستانه میان کشورهای پادشاهی عربی سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر با دولت قطر صمیمانه استقبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، در این اعلامیه آمده، رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج، در نشستی در شهر «العلا» کشور پادشاهی عربی سعودی برگزار شده بود، با صدور اعلامیه‌یی، رفع اختلافات ‌شان با دولت قطر را اعلام نمودند.

اعلامیه همچنان آمده است «وزارت امور خارجهٔ جمهوری اسلامی افغانستان، دولت‌ها و مردمان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج را برادران دینی و عقیدتی دولت و مردم افغانستان دانسته، امضای این اعلامیه را گامی مهم و مثبت در راستای تنش‌زدایی و تحقق صلح و ثبات در منطقه می‌داند».

اعلامیه می‌افزاید: «جمهوری اسلامی افغانستان همبستگی و اتحاد کشورهای اسلامی را برای پایان‌دادن به تنش‌ها و مبارزهٔ مشترک با تروریزم در شرایط فعلی مهم و اساسی دانسته، بر پایان‌دادن اختلافات میان کشورهای اسلامی از طریق گفت‌وگو و روش‌های مسالمت‌آمیز، تأکید می‌کند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала