شهرانی: رئیس‌جمهور در روند محاکمه‌ام مداخله کرده‌است

© Photo / W Sشهرانی: رئیس‌جمهور در روند محاکمه‌ام مداخله کرده‌است
شهرانی: رئیس‌جمهور در روند محاکمه‌ام مداخله کرده‌است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر پیشین معادن و پطرولیم که اخیرأ به سیزده ماه زندان و پرداخت یک و نیم میلیون دالر محکوم شده‌است، ادعا می‌کند که رئیس‌جمهور غنی در روند محاکمه‌اش مداخله کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وحیدالله شهرانی وزیر پیشین معاون و پطرولیم و نزدیکان او به نقل از فرید حمیدی، لوی سارنوال کشور می‌گویند که رئیس‌جمهور با مداخله در کار نهادهای عدلی و قضایی، مدت زندان و جریمه او را شخص رئیس‌جمهور تعیین کرده‌است.

آقای شهرانی در فسبوکش نگاشته‌است که رئیس‌جمهور خود به دادگاه دستور داده‌است تا او زندانی و جریمه شود.

وحیدالله شهرانی، وزیر پیشین معادن به بیش از یک سال زندان محکوم شد - اسپوتنیک افغانستان
وحیدالله شهرانی، وزیر پیشین معادن به بیش از یک سال زندان محکوم شد

حشمت‌الله شهرانی، از نزدیکان وحیدالله شهرانی گفت: «در جلسه سوم سارنوال جدیدی پیدا شده‌است ادعای دیگری کرده‌است. دوسیه‌یی آورده‌است و بی‌دلیل استدال و شنیدن آن تصمیم گرفته شده‌است».

نزدیکان وحیدالله شهرانی می‌گویند که از چند روز به این‌سو اطلاعی دربارۀ این‌که او در کجا و چگونه نگهداری می‌شود ندارند.

نوریه حمیدی، عضو مجلس نماینده‌گان بیان داشت: «اگر رئیس صاحب جمهور اتهام‌های وارده بر جناب شهرانی صاحب می‌داشتند باید به سارنوالی معرفی می‌کردند و از او تحقیق می‌شد».

ارگ در این باره چیزی نمی‌گوید اما جمشید رسولی، سخن‌گوی لوی سارنوالی ادعاهای شهرانی و نزدیکان اورا رد می‌کند: «کسانی که در گذشته‌ها احساس می‌کردند در پشت این دزدی‌های شان و موقف‌های شان همیشه مصون باقی می‌مانند و هیچ‌گاه فکر و خیال رسیدن دست‌های قانون و عدالت به سمت خود نداشتند، اگر امروز به میز محاکمه کشانیده می‌شوند بخاطر مغشوش ساختن ذهنیت عامه دست به ترفندهای می‌زنند که اعتبار نهادها را به نحوی خدشه دار بسازند».

وحیدالله شهرانی، چند روز پیش از سوی دادگاۀ ویژۀ وزیران، در یک پیمان ساخت کارخانۀ سمنت در هرات و معدن ذغال سنگ پهلوانان در این ولایت به سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌یی مجرم شناخته شد و به سیزده ماه زندان و پرداخت یک ونیم میلیون دالرجریمه محکوم شد.

وحیدالله شهرانی از سال 2010 تا 2013 میلادی به‌حیث وزیر معادن و پطرولیم در کابینه حکومت حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین، کار کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала