حقوق بشر تایید کرد: تلفات غیرنظامیان در آخرین حمله هوایی ارتش

© Photo / FB/ Ministry of Defence of IRAحقوق بشر تایید کرد: تلفات غیرنظامیان در آخرین حمله هوایی ارتش
حقوق بشر تایید کرد: تلفات غیرنظامیان در آخرین حمله هوایی ارتش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون حقوق بشر افغانستان تایید کرده که پنج غیر نظامی در نتیجه حملهٔ هوایی بر گروه طالبان در هلمند کشته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، یافته‌های اولیه کمیسیون حقوق بشر افغانستان حاکی از کشته شدن پنج فرد ملکی به شمول سه کودک در پی أصابت یک بمب به منزل مسکونی در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند است. در این رویداد پنج تن دیگر شامل چهار زن زخمی شده اند که همه عضو یک خانواده بوده اند.

این کمیسیون اعلام کرده است که حمله هوایی مذکور روز هفدهم جدی انجام شده است و تأکید کرده است که جنگ راه حل و مشروع نیست و توجیه ندارد و جز به قربانی‌شدن بیش‌تر بی‌گناهان و ویرانی کشور و نقض بیش‌تر حقوق‌‌بشر نمی‌انجامد.

مسوولان کمیسیون کمیسیون مستقل حقوق بشر در حالیکه خواهان آتش بس در کشور استند می‌گویند که ، حفظ جان غیرنظامیان باید هدف نخست طرف‌های درگیر باشد و آسیب‌رساندن به آن‌ها هرگز پذیرفتنی نیست.

تحقیق درباره حادثه هلمند و تأمین عدالت برای قربانیان خواست این کمیسیون از دولت است، کاری که وزارت دفاع نیز وعده آن را سپرده و اعلام کرده که ادعای کشته شدن افراد ملکی در این حمله را بررسی می‌کند.

بر أساس اطلاعات وزارت دفاع ملی، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هفدهم جدی در منطقه «بشران» در حومه شهر لشکرگاه گروهی از طالبان را در حین آمادگی برای حمله به نظامیان کشور، مورد حمله هوایی قرار دادند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала