اعلامیه دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در پیوند به شهادت کارگران معدن‌ در بلوچستان

© Sputnikاعلامیه دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در پیوند به شهادت کارگران معدن‌ در بلوچستان
اعلامیه دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در پیوند به شهادت کارگران معدن‌ در بلوچستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر شورای امنیت ملی افغانستان شهادت کارگران معدن در بلوچستان پاکستان را نکوهش و خواستار به دادگاه کشیدن دست اندرکاران این رخداد شده است. 
بستن شاهراه کراچی-چمن از سوی دادخواهان به خاطر کشته شدن معدن چیان هزار در پاکستان   - اسپوتنیک افغانستان
بستن شاهراه کراچی-چمن از سوی دادخواهان به خاطر کشته شدن معدن چیان هزاره در پاکستان  

به گزارش اسپوتنیک، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان امروز شنبه، ۲۰جدی نوشت: دفتر شورای امنیت ملی دولت جمهوری اسلامی افغانستان عمل وحشیانه تروریستی منطقه مچ بلوچستان را که در آن یازده تن از هزاره های معدن‌چی به شهادت رسیده است تقبیح می‌نماید.
در ادامه این اعلامیه آمده است، که دفتر شورای امنیت ملی با خانواده‌های شهروندان افغانستانی که در جمع قربانیان است در تماس بوده و بر اساس درخواست آنها برای انتقال جسدهای شهیدان به ولایت دایکندی امکانات هوایی را نیز تنظیم خواهد نمود.
این شورا افزوده است، که حکومت افغانستان خواهان بررسی همه‌جانبه و به محکمه کشیدن عاملان این حادثه بوده و حاضر است تا در این خصوص با حکومت پاکستان همکاری لازم را انجام دهد.
در پایان این اعلامیه آمده است، که دولت جمهوری اسلامی افغانستان دوسیه هفت تن از شهروندان افغانستانی را همچنان از مجرای دیپلوماتیک ‌تعقیب خواهد نمود.

یادآوری می کنیم، که چند روز پیش تروریستان یازده کارگر معدن ذغال سنگ در شهر کویته پاکستان را نخست ربوده و پس از آن به بدترین گونه به شهادت رساندند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала