بازداشت 5 جاسوس گروه طالبان و شبکه‌ی حقانی در پکتیکا

© Sputnikبازداشت 5 جاسوس گروه طالبان و شبکه‌ی حقانی در پکتیکا
بازداشت 5 جاسوس گروه طالبان و شبکه‌ی حقانی در پکتیکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای امنیت ملی، با راه‌اندازی عملیاتی، گروه پنج نفری جاسوسی – تروریستی طالبان و شبکه‌ی حقانی را در ولایت پکتیکا بازداشت کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه صبح کابل، در اعلامیه‌ای که روز دوشنبه (22 جدی)، از سوی ریاست عمومی امنیت ملی منتشر شده، آمده است که نقیب‌الله مشهور به عبدالحی، مسئول ارتباطی سازمان استخباراتی پاکستان (آی‌اس‌آی) و مسئول ماین‌های مقناطیسی و ترورهای هدف‌مند با چهار تن دیگر بازداشت شده‌اند.

دستگیری 10 تن از عاملان اعضای گروه داعش و شبکه حقانی در پیوند به یورش بر امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان
دستگیری 10 تن از اعضای گروه داعش و شبکه حقانی در پیوند به یورش بر امرالله صالح

اعلامیه می افزاید که نقیب‌الله در سال 1398 به شهر کراچی پاکستان رفته و در یکی از هوتل‌های شهر کراچی با دو افسر آی‌اس‌آی به نام‌های امیر بهای و قدیم ملاقات کرده بود.

در ادامه این اعلامیه آمده است: "در این ملاقات، نقیب‌الله از آی‌اس‌آی دستور گرفت تا فعالیت‌های تخریبی و تروریستی را در ولایت‌های پکتیا، پکتیکا و خوست انجام دهد. او، هسته‌ی خود را موظف کرد تا ارتباطش را با یکی از گروه‌های طالبان به رهبری اخترمحمد و قوماندان قریشی نزدیک‌تر کند. این هسته در همکاری مشترک با طالبان و بر اساس هدایت آی‌اس‌آی، ماین‌گذاری‌ها و ترورها را انجام می‌داد".

ریاست عمومی امنیت ملی، گفته است که در آخرین مورد، این هسته قصد داشت تا یک موتر سایکل و یک موتر فولدر بمب‌گذاری‌شده را در یکی از نقاط مزدحم شهر شرن پکتیکا انفجار دهد؛ اما پیش از انجام این کار بازداشت شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала