پنتاگون: مخالفت کنگره مانع کاهش نیرو ها از افغانستان شده نمی‌تواند

CC0 / / پنتاگون: با وجود محدودیت ها در بودجه دفاعی کاهش نیرو ها از افغانستان ادامه خواهد یافت
پنتاگون: با وجود محدودیت ها در بودجه دفاعی کاهش نیرو ها از افغانستان ادامه خواهد یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده اعلام نمود که با وجود محدودیت های بودجه دفاعی برای خروج ، این کشور کاهش نیرو هایش را از افغانستان ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز ، پنتاگون اعلام نموده که با وجود قوانین جدیدی که ممنوعیت ادامه خروج نیروها را بدون اطلاع رسانی قبلی و  با ارائه توضیحات به کنگره نا ممکن می‌داند، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را ادامه می‌دهد.

خاطر نشان شده است که مقامات ایالات متحده با دور زدن از  وتوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بودجه دفاعی را تصویب کردند که طبق آن استفاده از بودجه برای عقب نشینی بیشتر نیروهای آمریکایی از افغانستان ، از جمله موارد دیگر ، ممنوع بود.

غنی - اسپوتنیک افغانستان
کاهش نیرو ها/ رئیس جمهور غنی با وزیر دفاع آمریکا گفتگو کرد

برای ادامه استفاده از بودجه دفاعی ، كریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع  ایالات متحده باید ارزیابی خطرات و تأثیرات خروج بیشتر ارتش آمریكا از افغانستان را به كنگره ارائه دهد.

همانطور که نمایندگان مقامات آمریکایی به آژانس گفته اند، کنگره هنوز هیچگونه سندی را در مورد ارزیابی خطرات خروج و یا کاهش نیرو ها از افغانستان دریافت نکرده است ، که به گفته یکی از دستیاران  اعضای کنگره،  این امر ممکن است نقض قانون محسوب شود.

پنتاگون می‌گوید: "در حال حاضر ، هیچگونه دستور جدیدی وجود ندارد که بتواند پیشرفت مسئله کاهش مشروط (تعداد و ساختار نیرو ها) را، که انتظار می‌رود تا 15 جنوری امسال به 2500 تن کاهش یابد، تحت تأثیر قرار دهد.

مریکا در حال حاضر چهار هزار و 400 نیرو در افغانستان دارد.

پیشترکریستوفر میلر  اعلام کرد: تا 15 جنوری 2021 شمار نیروهای ما در عراق و افغانستان بدو هزار و 500نفر کاهش می‌یابد.  

کاهش نیروهای آمریکایی یک هفته پس از اخراج مارک اسپر از وزارت دفاع آمریکا اعلام شد.

دولت ترامپ و طالبان سال گذشته توافق کردند تا در ازای کاهش خشونت‌های طالبان در افغانستان، آمریکا نیروهای خود را از این کشور خارج کند.

برخی مقام‌های آمریکایی معتقدند که طالبان به تعهدات خود عمل نکرده است و خروج نیروها از افغانستان موضوعیت ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала