کابلوف: روسیه و افغانستان در مورد عرضه واکسن Sputnik V مذاکره دارند

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: روسیه و افغانستان در مورد عرضه واکسن Sputnik V مذاکره دارند
کابلوف: روسیه و افغانستان در مورد عرضه واکسن Sputnik V مذاکره دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان از مذاکرات میان دو کشور (روسیه و افغانستان) در مورد عرضه واکسن ضد کرونای Sputnik V" به افغانستان خبر داد.

 به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، مدیر دپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت: روسیه و افغانستان در حال حاضر در مورد امکان ارسال بسته ای از واکسن ضد کرونای Sputnik V روسیه به افغانستان، بحث و مذاکره دارند، اکنون حجم و شرایط احتمالی ارسال این بسته ها بررسی می‌گردد.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور  افغانستان گفت ، با این حال مسکو امیدوار است که سایر کشورهای منطقه نیز به این واکسن علاقه مندی شان را نشان دهند.

The UNICEF logo is seen in the German headquarter in Cologne, Germany - اسپوتنیک افغانستان
اقدامات ویژه یونیسف برای توزیع واکسن کرونا به کشورهای نیازمند از جمله افغانستان

 ضمیر کابلوف گفت: "ما دائماً با شرکای پاکستانی خود که به اسپوتنیک V روسیه و همچنین واکسن های دیگر تولیدکنندگان خارجی علاقه نشان می دهند، در ارتباط قرار داریم. ما  امیدواریم که سرانجام، اسلام آباد تصمیم خود را از جمله به نفع خرید واکسن های روسی را اعلام کند.هماهنگ کنندگان اقتصادی افغانستان نیز به دریافت واکسن روسی Sputnik V علاقه مندی شان را نشان داده اند".

به گفته نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت، در حال حاضر مذاکره با مقامات مربوطه در مورد شرایط و حجم احتمالی بسته های ارسالی جریان دارد.

وی خاطر نشان کرد که سایر کشورهای منطقه، به ویژه نپال ، علاقه زیادی به دریافت واکسن روسی ضد کرونا نشان داده اند.

یکی از شرکت های دارویی نپال با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تفاهم نامه ای را دراین خصوص امضا کرد که طبق آن می توان تا 25 میلیون دوز Sputnik V را به این کشور عرضه کرد.

 گفتنی است که واکسن Sputnik V  نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون دو میلیون دوز از این واکسن تولید شده است.  

این واکسن با سرمایه صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است و دولت مسکو  برای صادرات این واکسن به کشورهای دیگر یا تولید در خارج از روسیه برنامه ریزی کرده و بیش از 50 کشور جهان برای خرید بیش از1.2میلیارد دوز از این واکسن ابراز تمایل کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала