روسیه: تغییر دولت در آمریکا احتمالا روی مذاکرات صلح افغانستان تأثیر خواهد گذاشت

© Sputnik / Kirill KallinikovВид на башни Московского Кремля и здание МИД в Москве
Вид на башни Московского Кремля и здание МИД в Москве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، احتمال دارد که روند مذاکرات صلح افغانستان نیز تغییر کند.

به گزارش اسپوتنیک،  ضمیر کابلوف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان می‌گوید: "احتمالاً روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریكا بر روند حل مسالمت آمیز اوضاع افغانستان نیز تأثیرگذار خواهد بود. ما این احتمال را رد نمی‌کنیم كه جوزف بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، در تصمیم دولت قبلی در خصوص خروج سربازان آمریكایی از افغانستان تنظیماتی را انجام دهد، اما بعید به نظر می رسد كه تغییرات اساسی دراین رابطه ایجاد شود.

 ضمیر کابلوف از احتمال برگزاری گفتگوهای میان افغان‌ها در مسکو خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
ضمیر کابلوف از احتمال برگزاری گفتگوهای میان افغان‌ها در مسکو خبر داد

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: " به احتمال زیاد، باید منتظر تغییر در پارامترهای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بود. گزینه های دیگر نیز ممکن است، به عنوان مثال، جایگزینی نیروهای مسلح منظم ایالات متحده با شرکت های نظامی خصوصی، که ، به نظر ما ، یک اشتباه است".

وی گفت: ما گفتگوی خوبی با زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه وزیر امور خارجه آمریكا در امور صلح افغانستان داشتیم.

آقای کابلوف افزود: "من نمی دانم که آیا خلیلزاد در دولت جدید در این مقام باقی خواهد ماند یا خیر. خلیل زاد به خوبی با مشخصات افغانستان آشنا است و تجربه دیپلماتیک زیادی دارد."

وی گفت، در عین حال ، ما آماده همکاری با هر مذاکره کننده آمریکایی دیگری خواهیم بود، نکته اصلی این است که رویکرد وی در مذاکرات عملی و سازنده است".

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیا وزارت امور خارجه روسیه از برگزاری احتمالی گفتگوهای میان افغان‌ها در مسکو صحبت کرد.

پیش از این ضمیر کابلوف، رییس دپارتمنت دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه و فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفته بود که روسیه و ایران اوضاع نظامی سیاسی در افغانستان را بسیار نگران کننده می دانند و توافق کرده اند تماس ها و رایزنی های خود را در خصوص این موضوع ادامه دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала