کار ساخت خط آهن آقینه – اندخوی تکمیل شد

© Photo / facebook account of مقام ولایت هرات کار ساخت خط آهن آقینه – اندخوی تکمیل شد
 کار ساخت خط آهن آقینه – اندخوی تکمیل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کار ساخت راه آهن آقینه – اندخوی تکمیل شده و در آینده نزدیک از سوی مقام‌های افغانستان و ترکمنستان افتتاح می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، اداره مستقل خط آهن افغانستان اعلام کرده است که کار ساخت خط آهن آقینه – اندخوی تکمیل و برای افتتاح و بهره‌ برداری آماده شده است.

در اعلامیه‌ی این اداره که امروز (سه‌شنبه، ۲۳ جدی) منتشر شده، آمده است که قرار است در روزهای آینده مقام‌های ارشد دولت‌های افغانستان و ترکمنستان خط آهن آقینه – اندخوی را افتتاح کنند.

به نقل از اعلامیه، خط آهن آقینه – اندخوی ۳۰ کیلومتر طول دارد و کار ساخت آن حدود ۳۰ میلیون دالر هزینه برداشته است. هزینه‌ی ساخت این خط آهن از بودجه‌ی انکشافی اداره مستقل خط آهن افغانستان تمویل شده است.

کار ساخت خط آهن آقینه- اندخوی 85 درصد تکمیل شده است - اسپوتنیک افغانستان
کار ساخت خط آهن آقینه- اندخوی 85 درصد تکمیل شده است

تفاهم‌نامه‌ی ساخت خط آهن آقینه – اندخوی یک سال پیش میان اداره خط آهن افغانستان و وزارت صنایع و ارتباطات ترکمنستان امضا شده بود. به دنبال امضای این تفاهم‌نامه، کار عملی آن در چهارم اسد سال گذشته در ولایت فاریاب آغاز شد.

اداره مستقل خط آهن، ساخت خط آهن آقینه – اندخوی را یک گام مهم در راستای ایجاد شبکه‌ی داخلی خط آهن خوانده و گفته است که افغانستان از طریق خط آهن آقینه – اندخوی به شبکه‌ی خط آهن ترکمنستان و منطقه وصل می‌شود.

براساس معلومات اداره مستقل خط آهن افغانستان، استیشن خط آهن آقینه – اندخوی به‌گونه‌ی اساسی ساخته شده و روزانه ده‌ها تُن کالاهای تجاری تخلیه و بارگیری می‌شود.

این درحالی است که رشید مرادوف، معاون صدراعظم و وزیر خارجه‌ی ترکمنستان سه روز پیش در سفری به کابل، با رییس‌جمهور اشرف غنی در مورد پروژه‌های اقتصادی از جمله پروژه‌های تاپی، تاپ و فایبر نوری، خط آهن آقینه – اندخوی و احداث بندها در افغانستان صحبت کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала