طالبان: ما "نظام اسلامی" می‌خواهیم نه دموکراسی

© AP Photo / Hussein Sayedطالبان: ما "نظام اسلامی" می‌خواهیم نه دموکراسی
طالبان: ما نظام اسلامی می‌خواهیم نه دموکراسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که این گروه خواستار نظام اسلامی در افغانستان است و نیز نظام اسلامی با دموکراسی در تضاد است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم، سخنگوی طالبان در یک مصاحبه‌ی رادیویی اظهارداشت که در دور نخست مذاکرات بین‌الافغانی نه از طرف این گروه و نه تیم مذاکره‌کننده افغانستان مسئله ایجاد دولت موقت مطرح نشده است.

طرح حکومت موقت میان خلیلزاد و رهبران سیاسی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
طرح حکومت موقت میان خلیلزاد و رهبران سیاسی افغانستان

وی افزود که هدف طالبان از جنگ در 2 دهه اخیر به دلیل ایجاد «استقلال» افغانستان و برقراری «نظام اسلامی» در افغانستان بوده و تاکید کرد که این گروه طرفدار یک نظام مرکزی قوی و مسئولیت‌پذیر است.

نعیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طالبان نظامی را خواهد پذیرفت که براساس آیات و احادیث باشد اما براساس دموکراسی باشد نیز گفت: « اسلام و دموکراسی در حقیقت در تضاد است، یک نظام نمی‌تواند که از یک‌طرف براساس دموکراسی استوار باشد و از یک طرف بر اساس اسلام استوار باشد».

وی افزود: ما نظام اسلامی می‌خواهیم و اینکه چطور به این نظام می‌رسیم و این نظام چطور بوجود می‌آید، این موضوع سر میز مذاکرات قرار دارد و روی آن بحث می‌کنیم و می‌خواهیم بر سر آن به توافق برسیم».

پیش از این نیز «امین احمدی» عضو تیم مذاکره‌کننده افغانستان گفته بود که اولویت طالبان در مذاکرات چگونگی نظام افغانستان است و این گروه حقوق بشر، حقوق شهروندی و حقوق زنان تعریف شده در قانون اساسی افغانستان را خارج از چارچوب اسلام می‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала