شرکت هوایی آریانا با سرمایه‌گذاری شرکت هوایی العربیه توسعه می‌یابد

© Photo / Ariana Afghan Airlinesشرکت هوایی آریانا با سرمایه‌گذاری شرکت هوایی العربیه توسعه می‌یابد
شرکت هوایی آریانا با سرمایه‌گذاری شرکت هوایی العربیه توسعه می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید شرکت هوایی آریانا با سرمایه‌گذاری شرکت هوایی العربیه توسعه می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ریاست ادارۀ هوانوردی ملکی می‌گوید که مذاکرات با این شرکت اماراتی آغاز شده‌است و ریاست‌جمهوری از سرمایه‌گذاری این شرکت در افغانستان، پشتیبانی می‌کند.

رئیس ادارۀ هوانوردی ملکی می‌گوید که افزون بر خریداری چند طیاره، بهبود کیفیت خدمات شرکت هوایی آریانا و زمینه سازی برای بیرون شدن این شرکت از فهرست سیاه اتحادیه اروپا از کاری‌های مهم برای سرمایه‌گذاری در این شرکت است.

شرکت هوایی العربیه که حکومت امارات از سهام‌داران آن است، دو سال پس از آغاز پروازهایش به افغانستان، می‌خواهد در شرکت هوایی آریانا سرمایه گذاری کند.

مفاد ۳.۴ میلیون دالری؛ برگ برنده شرکت هوایی آریانا در شرایط کرونایی چه بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
مفاد ۳.۴ میلیون دالری؛ برگ برنده شرکت هوایی آریانا در شرایط کرونایی چه بود؟

محمد قاسم وفایی زاده، رئیس اداره هوانوردی ملکی گفت: «تنها اصل بحث سرمایه گذاری نیست، بحث آوردن معیار های جهانی است که از سوی آن شرکت معتبر تطبیق شده است. در حقیقت همخوان کردن آریانا با همان معیار از لحاظ کیفیت خدمات، از لحاظ کیفیت خدمات، از لحاظ سطح مصوونیت پروازها و سطح امنیت پرواز ها است و اینکه طیاره‌های شرکت آریانا در مجموع باید نو شوند و این شرکت خود را بتواند خود را به ارایه خدمات در سطح بین‌المللی آماده کند».

توافق حکومت افغانستان بر سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیرونی در شرکت هوایی آریانا واکنش‌های گونه‌گونی را برانگیخته‌است.

انتقاد از این است که در نزدیک به دو دهه پسین حکومت‌های افغانستان باوجود داشتن امکانات لازم، نتوانستند این شرکت را توسعه دهند.

مسعود بینا، معاون اتحادیه شرکت های سیاحتی گفت: «متاسفانه یگانه شرکت هوانوردی ملی ما که آریانا است اگر آن هم سهامدار خارجی داشته باشد فکر کنم این به حکومت افغانستان خوب نخواهد بود. سهامداران آریانا می‌توانند کم از کم سه تا چهار طیاره به این شرکت بخرند، اگر این کار می‌شد بهتر از سرمایه گذاری شرکت بیرونی بود».

عبدالواسع حیدری، آگاه امور اقتصادی گفت: «متأسفانه در بخش هوانوردی کشور تا هنوز سرمایه گذاری لازم نشده است و این یک نوید خوش است که یک شرکت بزرگ جهانی می‌خواهد در این بخش در افغانستان سرمایه گذاری کند».

حکومت افغانستان در سال‌های پسین به شرکت های اماراتی اجازه داده است که پروازهای شان را به افغانستان افزایش دهند آنچه که انتقاد و نگرانی شرکت‌های داخلی را برانگیخته است.
به تازه‌گی حکومت افغانستان مسوولیت خدمات امنیتی و خدمات انتقال زمینی شماری از میدان‌های هوایی کشور را نیز به یک کنسرسیوم اماراتی داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала