با «زور و تهدید»؛ دولت بازار ملی‌بس را ویران می‌کند

© Sputnik / TAZ / TAZدر میان موج اعتراض‌ها؛ دولت بازار ملی‌بس را ویران می‌کند
در میان موج اعتراض‌ها؛ دولت بازار ملی‌بس را ویران می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کسبه‌کاران و فروشندگان بازار ملی‌بس از تصمیم دولت برای ویران کردن این بازار انتقاد می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار آنان گفته اند که دولت زمان کافی برای شان نداده و آنان نمی‌توانند به زودی مکانی برای جابجایی أموال شان پیدا کنند.

آنان می‌افزایند که دولت برای تخلیه این بازار برای شان فقط ۴۸ ساعت وقت داده که کافی نبوده و انتقال وسایل در چنین مهلتی ممکن نیست. این فروشندگان مسئولان دولت را به بدرفتاری و برخورد غیرانسانی متهم می‌کنند.

حاجی زرگی یکی از فروشندگان تیل در این بازار به سلام وطندار گفته است که  که نه‌تنها تمام دارایی‌اش را از دست داده بلکه درآمد ۱۵ کارمند این تانک تیل نیز قطع شده است. او می‌گوید کسی به درخواستش برای داشتن فرصت بیشتر و انتقال اجناسش توجه نکرده است.

محمداکبر، از دیگر کسبه‌کاران بازار ملی‌بس می‌گوید، مسئولان نظامی با زور و تهدید از آن‌ها خواسته‌اند که مکان را ترک کنند، در ضمن ماشین‌ها و جنراتورهای‌شان را نیز گروگان گرفته‌اند.

حاجی محمدیوسف، رئیس بازار ملی‌ بس که برای ۲۰ سال این ساحه را به اجاره گرفته، می‌گوید که هیچ حکم و مدرکی برای تخریب این ساحه برای آن‌ها ارائه نشده است و نظامیان بدون دادن اجازۀ صحبت به آن‌ها، ساحه را محاصره کرده‌اند.

وزارت شهرسازی و اراضی این ادعا را رد کرده و میگوید از قبل به فعالان این بازار اطلاع داده شده بود. این اداره گفته است که در ناحیه هفتم شهرداری برای این فروشندگان جای بدیل در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала