اتمر: تداوم ناامنی و کشتار غیرنظامیان، از اعتماد مردم به مذاکرات دوحه کاسته

© Photo / MFA Afghanistan Flag of Afghanistanاتمر: تداوم ناامنی و کشتار غیرنظامیان، از اعتماد مردم به مذاکرات دوحه کاسته
اتمر: تداوم ناامنی و کشتار غیرنظامیان، از اعتماد مردم به مذاکرات دوحه کاسته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجۀ افغانستان می‌گوید که افزایش خشونت‌ها و قتل‌های هدف‌مند از سوی طالبان اعتماد مردم نسبت به گفت‌وگوهای جاری صلح در دوحه را خدشه‌دار می‌سازد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه، با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان در یک تماس تیلفونی با خانم آن لینده وزیر خارجخ سویدن در مورد تازه‌ترین تحولات و چالش ها در روند صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.
در این گفتگو، آقای اتمر خاطرنشان نمود: "کابل به تعهدات خود در پیوند با روند صلح پابند بوده و توقع دارد تا دولت سویدن در همکاری و هماهنگی با شُرکای منطقه‌یی و بین‌المللی در راستای کاهش خشونت و برقراری آتش‌بس در افغانستان دولت و مردم افغانستان را همراهی کنند."

غنی: طالبان اگر آتش‌بس نکنند ملت علیه‌شان بسیج می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
غنی: طالبان اگر آتش‌بس نکنند ملت علیه‌شان بسیج می‌شود

وی افزوده است که افزایش خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند خبرنگاران وفعالان سیاسی با آغاز دور دوم مذاکرات صلح به اوج خود رسیده است : تداوم ناامنی و کشتار غیرنظامیان، از اعتماد مردم افغانستان به مذاکرات دوحه کاسته و فرآیند صلح را می‌تواند با مشکلات و چالشهای جِدی مواجه سازد.
آقای اتمر خاطرنشان کرد: "حفظ و تقویت دستاوردهای بیست سال گذشته را در پیوند به حقوق بشر، حقوق زنان، تقویت نهادهای دموکراتیک و حاکمیت قانون از اولویتهای حکومت جمهوری اسلامی افغانستان است."
درعین حال خانم لینده ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت افغانستان در این راستای مذاکرات صلح، افزود: "گفتگوها در دوحه باید روی آتش‌بس متمرکز باشد، زیرا افزایش خشونت‌ها مایهٔ نگرانی عمیق برای ما سویدن و سایر شرکای بین‌المللی افغانستان می‌باشد.
وی در ادامۀ اظهاراتش تأکید کرد که مشارکت معنادار زنان در روند صلح نه‌تنها برای استوکهلم، بلکه برای سایر کشورهای عضو اتحادیهٔ اروپا مهم است.

این همه در حالی است که همزمان با ادامۀ گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت و گروه طالبان در قطر، خشونت‌ها همه‌روزه از شهروندان کشور قربانی می‌گیرد. طالبان اما تاکنون با کاهش خشونت‌ها موافقت نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала