تراجنسی هراتی در نتیجۀ لت‌وکوب افراد ناشناس بینایی و شنوایی‌اش را از دست داد

© Sputnik / HAتراجنسی هراتی در نتیجۀ لت‌وکوب افراد ناشناس بینایی و شنوایی‌اش را از دست داد
تراجنسی هراتی در نتیجۀ لت‌وکوب افراد ناشناس بینایی و شنوایی‌اش را از دست داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، صبور حسینی، باشندۀ ولایت هرات یکی از ده‌ها بیناجنس در افغانستان است که اکنون در میان مرگ و زنده‌گی دست‌وپنجه نرم می‌کند. او بیناجنس شناخته‌شده در هرات است که یک‌ونیم ماه پیش در مرکز این ولایت مورد حملۀ افراد ناشناس قرار گرفته و لت‌و‌کوب شده و حتا پاهایش را هم سوختانده‌اند.

افزایش خشونت در برابر زنان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش خشونت در برابر زنان در افغانستان

صبور به منظور درمان به کابل آمد، اما پس از آزمایش‌های انجام‌شده معلوم شد که در اثر واردشدن ضربه به سر و صورت صبور، او از چشم‌و‌گوش چپِ بینایی و شنوایی‌اش را برای همیشه از دست داده است.

فریدون فکوری، مدیر تئاتر هرات و فردی که صبور حسینی را برای درمان در کابل هم‌راهی می‌کرد، می‌گوید، در نتیجۀ ضرباتی که به سر و صورت صبور وارد شده، در کنار از دست‌دادن بینایی یک چشم و شنوایی یک گوش او، رشته‌های عصبی‌اش نیز آسیب دیده است. به گفتۀ فکوری، به دلیل آسیب‌دیدن رشته‌های عصبی، هرازگاهی بالای صبور شوک می‌آید و کنترل خود را از دست می‌دهد.

آقای فکوری می‌افزاید، پزشکان معالج صبور، او را جواب داده و گفته‌اند که بینایی و شنوایی صبور درمان ندارد. به گفتۀ مدیر تئاتر هرات، صبور اکنون در میان مرگ و زنده‌گی دست‌وپنجه نرم می‌کند و اگر توجهی به وضعیتش نشود، از دست خواهد رفت.

مدیر تئاتر هرات هم‌چنان می‌گوید، اکنون بیش از 40 بیناجنس در افغانستان با او در تماس‌اند که همه در حبس خانه‌گی به سر می‌برند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید که براساس قانون، آنان مکلف‌اند از افراد آسیب‌پذیر پشتی‌بانی کنند.

سخنگوی والی هرات از آماده‌گی ادارۀ محلی این ولایت به‌خاطر هم‌کاری و پشتی‌بانی از هم‌چو افراد آسیب‌پذیر خبر می‌دهد و می‌گوید که اگر چنین افراد به نهادهای مربوط از تهدید جانی بر خود شکایت کنند، نهادهای مسئول مکلف‌اند از از آنان محافظت کنند.

به گفتۀ آقای فرهاد، تاکنون هیچ شکایتی از سوی صبور حسینی به ادارۀ محلی ثبت نشده است.

صبور در یکی از مکتب‌های دورافتادۀ ولایت هرات به آموزگاری و تدریس کودکان مشغول است و اخیرا او در یکی از سریال‌های محلی نقش بازی کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала