زمان ساخت بخش خط لوله گاز «تاپی» در افغانستان اعلام شد

© AFP 2023 / Noah Seelamزمان ساخت بخش خط لوله گاز «تاپی» در افغانستان اعلام شد
زمان ساخت بخش خط لوله گاز «تاپی» در افغانستان اعلام شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ترکمنستان زمان ساخت بخش خط لوله گاز «تاپی» در افغانستان را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رشید مردوف، وزیر امور خارجه و معاون رئیس‌جمهور ترکمنستان امروز شنبه (16 جنوری) در یک کنفرانسی مطبوعاتی گفت که قرار است در ماه اگست سال جاری، ساخت بخش خط لوله گاز «تاپی» در افغانستان آغاز شود.

افتتاح سه پروژه مشترک میان افغانستان و ترکمنستان  - اسپوتنیک افغانستان
افتتاح سه پروژه مشترک میان افغانستان و ترکمنستان

آقای مردوف، در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه در مورد این که اکنون این پروژه در افغانستان در کدام مرحله‌ای قرار دارد، گفت: در هفته اخیر ماه اگست سال روان، ما در نظر داریم مراسمی را برای آغاز ساخت خط لوله گاز تاپی با مشارکت روسای جمهور دو کشور سازماندهی کنیم.

وی همچنان گفت: تا ماه اگست سال روان، ما یک برنامه اقدام گام به گام تهیه کردیم و ماهانه به همرای همکاران افغان در حال اجرای آن هستیم که شامل مواردی در زمینه تهیه اسناد قانونی لازم که به ما امکان می‌دهد کار را در قلمرو افغانستان اغاز کنیم.

وزیر امور خارجه ترکمنستان همچنان خاطرنشان کرد که تاکنون «ساخت خط لوله گاز تاپی از میدان گالکینیش تا مرز ترکمنستان و افغانستان به طول 207 کیلومتر به اتمام به طو کامل تکمیل شده است. اکنون یک تصفیه کوچک از عناصر زیربنایی خط لوله گاز وجود دارد».

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، در اواخر ماه نوامبر سال 2020، رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان در کنفرانس ژنو در مورد افغانستان گفت که ترکمنستان در سال 2021 ساخت خط لوله گاز «تاپی» در افغانستان را آغاز می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала