وعدۀ صالح به خانوادۀ عبدالروف برای رهایی او تا 15 روز دیگر

© Photo / balkhبی‌سرنوشتی کودک ربوده شده بلخی؛ زنان در برابر دفتر یوناما دست به اعتراض زدند
بی‌سرنوشتی کودک ربوده شده بلخی؛ زنان در برابر دفتر یوناما دست به اعتراض زدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست ریاست‌جمهوری در دیدار با خانوادۀ عبدالروف گفته است که قضیۀ فرزندشان را برعهده می‌گیرد و تا 15 روز دیگر این کودک را از چنگ آدم‌ربایان رها می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، خانوادۀ و بسته‌گان عبدالروف می‌گویند که امرالله صالح خانوادۀ عبدالروف و شماری از بزرگان قوم ترکمن را به مرکز دعوت کرده و به آن‌ها وعده داده که به‌زودی عبدالروف را از چنگ آدم‌ربایان نجات می‌دهد.

آنان از دیدار با آقای صالح سپاس‌گزاری می‌کنند و می‌گویند که امیدواری‌شان به‌خاطر نجات عبدالروف بیش‌تر شده است.

معین وزارت داخله با خانواده کودک ربوده شده در بلخ دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
معین وزارت داخله با خانواده کودک ربوده شده در بلخ دیدار کرد

زهره، مادر عبدالروف می‌گوید که به درخواست معاون نخست رئیس‌جمهور از اعتراض‌های گستردۀشان در سطح کشور دست می‌کشند و 15 روز دیگر هم منتظر می‌ماند تا پسرش رها شود.

کمال گونش، معاون حرکت ترکمن‌های افغانستان می‌گوید که طالبان نیز برای آنان وعدۀ هم‌کاری در پیوند به رهایی این کودک را داده‌‌اند و تاکنون این گروه در پیوند به رهایی عبدالروف، 14 تن را بازداشت کرده‌ است.

بسته‌گان عبدالروف که بیش از 50 روز می‌شود برای رهایی این کودک در مقابل ساختمان مقام ولایت بلخ «چادر تحصن» برپا کرده‌اند، به بار دوم هشدار می‌دهند اگر معاون نخست رئیس‌جمهور هم نتواند این کودک را از چنگ آدم‌ربایان رها کند، اعتراض‌های میلیونی خود را در سراسر کشور از سر خواهند گرفت.

هم‌زمان با این، محمدفرهاد عظیمی، والی بلخ می‌گوید که با راه‌اندازی بیش از 20 عملیات، هنوز هیچ سرنخی از این کودک به‌دست نیاورده‌اند.

عبدالروف 9 ساله که پسر یک بازرگان است، نزدیک به سه ماه پیش از شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ ربوده شد و هنوز رها نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала