گروه طالبان: توقف روند آزادی زندانیان تاثیر منفی بر مذاکرات دوحه دارد

© Sputnik / PMدگروه طالبان: توقف روند آزادی زندانیان تاثیر منفی بر مذاکرات دوحه دارد
دگروه طالبان: توقف روند آزادی زندانیان تاثیر منفی بر مذاکرات دوحه دارد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان اعلام کرد که عدم آزادی زندانیان و خروج سران این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل بر مذاکرات صلح با دولت افغانستان در قطر تاثیر منفی می ‌گذارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، محمد نعیم، سخنگوی تیم مذاکره‌کننده طالبان اعلام کرد که ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و عبدالحکیم حقانی، رئیس تیم مذاکره ‌کننده این گروه با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا و جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان دیدار کردند

برنگشتن شماری از اعضای هیات دولت افغانستان و طالبان به دوحه  - اسپوتنیک افغانستان
برنگشتن شماری از اعضای هیات دولت افغانستان و طالبان به دوحه 

وی افزود که در این دیدار دو طرف درباره اهمیت اجرای کامل توافقنامه، بویژه موضوع ادامه آزادی زندانیان طالبان و حذف سران این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل بحث شد.

طالبان همچنین هشدار داد: «عدم برداشتن گام‌های عملی در اجرای کلی توافقنامه به شکل عام، بویژه در مورد این دو موضوع که باید تاکنون نهایی می‌شد، تاثیر منفی بر روند جاری مذاکرات خواهد داشت».

طرف طالبان و آمریکایی همچنین با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز دیدار کردند.

با این حال براساس بیانیه منتشر شده،در این نشست درباره اهمیت و اجرای توافقنامه و اوضاع کنونی افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و همه طرف‌ها تاکید کردند که مسائل باید از طریق گفت‌وگو حل شود و طرف‌ها باید مسئولیت‌های خویش را انجام دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала