صالح: پولیس کابل از انتقال کودکان به مدارس طالبان جلوگیری کرد

© Photo / Facebook account of FVP Afghanistanصالح: پولیس کابل از انتقال کودکان به مدارس طالبان جلوگیری کرد
صالح: پولیس کابل از انتقال کودکان به مدارس طالبان جلوگیری کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست‌جمهوری، گفته است که پولیس کابل از انتقال کودکان و نوجوانان به مدارس طالبان جلوگیری کرده و آن‌ها را به خانواده‌های برگشتانده است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در صفحه فیسبوک‌اش امروز دوشنبه (18، جنوری)، نگاشته است که دیروز پولیس کابل چندین تن از اطفال و نوجوانان زیر سن را که به تعلیمات به مدارس طالبانی انتقال میشدند توقف و به خانواده هایشان برگردانید.

او افزود که این  حادثه مرا به یاد سالهای 2005 و 2006 انداخت. در آن سالها  صد ها طفل افغانی را  عمدتا از شمال هر هفته  زیر عنوان تدریس دینی با خدمات لیلیه و پوشاک به پاکستان انتقال میدادند.

آقای صالح می افزاید که وقتی رییس عمومی امنیت ملی بودم چندین مورد ازین انتقال ها را توقف دادم. موضوع در کابینه بحث شد که با این معضله چه برخوردی صورت گیرد.

او می افزاید که متاسفانه دولت وقت تصمیم گرفت که اجازه دهد اطفال بدون حضور والدین  شان برای تدریس به پاکستان انتقال یابند.  به عباره دیگر گفته شد که تربیت اطفال ربط به تصمیم خانواده دارد و نه دولت. اکثر این اطفال از خانواده های بی بضاعت بودند.

او اظهار داشت که اکنون وقتی من سوانح شماری از تروریستان و قوماندان های طالبان را در ولایات شمال مطالعه می کنم همان هایی اند که پانزده و شانزده سال قبل جهت تعلیم و تربیت تروریستی به کراچی و دیگر شهر های پاکستان برده شده بودند.  اکثر قوماندان های بی رحم  و تروریست طالبان  که مردم را قتل نموده و هیچ نوع رحم بر تاسیسات و انسان این خاک ندارند همان هایی اند که در کراچی و دیگر شهر های پاکستان تعلیمات طالبانی و تروریستی دیده اند. هرچند ما بهای بی پروایی های سالهای گذشته را می پردازیم اما هنوز هم دیر نشده است و من تلاش خواهم کرد در ارتباط به انتقال اطفال بی بضاعت به مراکز طالبانی بیرون از خاک کاری نمایم. مهمترین کار ایجاد چارچوب حقوقی و قانون برای ممانعت آن خواهد بود

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала