اعدام تروریستان؛ واکنش تند طالبان به گفته‌های صالح

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaاعدام تروریستان؛ واکنش تند طالبان به گفته‌های صالح
اعدام تروریستان؛ واکنش تند طالبان به گفته‌های صالح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان در واکنش به گفته‌های معاون اول رئیس جمهور افغانستان گفته است که ما نیز راه‌های جایگزین را در دست داریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان، هشتادمین تصمیم جلسات شش‌ونیم میثاق امنیتی کابل را همگانی کرد، گفت که صالح گفته است که محوری‌ترین دلیل بالا رفتن سطح ترور در شهرهای بزرگ این است که افراد بازداشت‌شده که او از آنان به‌عنوان «اسیران طالب» یاد کرده، فکر می‌کنند که بخشیده می‌شوند و جزای اعمال خود را نمی‌بینند.
معاون اول ریاست‌جمهوری بر حل این معضل تأکید کرده و گفته است که این موضوع را در جلسه‌ی شورای عالی حاکمیت قانون مطرح خواهد کرد. صالح نوشته است: «تروریست که دستگیر می‌شود باید اعدام گردد.»
در همین حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان هیچ کسی حق ندارد زندانیان جنگی و سیاسی را اعدام کند. وی افزوده است که معاون اول ریاست جمهوری تلاش دارد تا روند صلح را تخریب کند.
مجاهد گفته است: "اگر زندانیان ما را اعدام کنند ما نیز راه‌های جایگزین را در دست داریم و پیش از این نیز به آن‌ها نشان دادیم که اعدام چه بهایی دارد."
در همین حال، اظهارات تازه‌ی صالح در مورد اعدام «تروریستان بازداشت‌شده» درحالی مطرح می‌شود که اخیرا ترورهای هدفمند و انفجارهای ماین در کابل و شماری از بزرگ‌شهرهای دیگر افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала