امرالله صالح: تنها یک انتخابات در تابستان سال آینده برگزار خواهد شد

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملی امرالله صالح: تنها یک انتخابات در تابستان سال آینده برگزار خواهد شد
 امرالله صالح: تنها یک انتخابات در تابستان سال آینده برگزار خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست ‌جمهوری می‌گوید انتخابات در فصل تابستان سال آینده‌ خورشیدی یک انتخابات برگزار می‌شود .

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست ‌جمهوری می‌گوید که به‌خاطر تحکیم هرچه بیشتر پایه‌های جمهوریت، یکی از چهار انتخابات، در فصل تابستان سال آینده‌ خورشیدی برگزار می‌شود.

 صالح صبح امروز (سه‌شنبه، ۳۰ جدی) در صفحه‌ رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که آرزوی حکومت برگزاری تمامی این انتخابات‌ها است، اما اگر به ‌دلیل مشکلات لوجستیکی نتواند هر چهار انتخابات را برگزار کند، یکی را حتما برگزار خواهد کرد.

 نگرانی تیفا از آمادگی حکومت برای برگزاری سه انتخابات در سال آینده  - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی تیفا از آمادگی حکومت برای برگزاری سه انتخابات در سال آینده

صالح نوشته است که در نشستی زیر نظر رییس ‌جمهور اشرف غنی با کمیسیون مستقل انتخابات، به او وظیفه سپرده شده تا یک ماه دیگر در ارتباط به حوزه‌بندی برای انتخابات شوراهای ولایتی گزارش تهیه کند.

معاون اول ریاست‌جمهوری افزوده است که حوزه‌بندی یکی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین مسایل انتخابات است؛ زیرا به گفته‌ی او، حوزه‌بندی می‌تواند «حس تجرید و تقلیل را برای بخش یا بخش‌هایی از جامعه در پی داشته باشد».

امرالله صالح نوشته که در نشست رییس‌جمهور با کمیسیون مستقل انتخابات، به او همچنان وظیفه سپرده شده است تا با سازمان‌ها و نهادهای جهانی به ‌ویژه سازمان ملل هماهنگی کند.

کمیسیون مستقل انتخابات در ۲۹ قوس به حکومت پیشنهاد کرده بود که انتخابات پارلمانی ولایت غزنی، شوراهای ولایتی و تعدادی از شهرداری‌ها در ماه میزان سال آینده‌ی خورشیدی (۱۴۰۰) برگزار شود.

رییس ‌جمهور اشرف غنی در دیداری با کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات در تاریخ ۲۸ جدی گفته بود که حکومت به اصل انتخابات متعهد است و تسهیلات لازم را برای برگزاری انتخابات شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی، شهرداری‌ها و انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی فراهم می‌کند.

روز گذشته، بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) از آمادگی حکومت برای برگزاری این انتخابات‌ها ابراز نگرانی کرد. تیفا گفته که شرایط برای برگزاری همزمان این انتخابات‌ها مساعد نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала