کابلوف: تلاش بایدن برای پیدا کردن شواهد در مورد رابطه مسکو با طالبان بی نتیجه خواهد بود

© Sputnik / Alexander Natruskim /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: تلاش بایدن برای پیدا کردن شواهد در مورد رابطه مسکو با طالبان بی نتیجه خواهد بود
کابلوف: تلاش بایدن برای پیدا کردن شواهد در مورد رابطه مسکو با طالبان بی نتیجه خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفته است که تلاش‌های امریکا بی نتیجه است بخاطریکه چون این ادعا صحت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، می‌گوید که تلاش اداره جوبایدن برای ردیابی ارتباط میان مسکو و گروه طالبان بی نتیجه خواهد بود.
وی گفت: هیچ شواهدی در این رابطه وجود ندارد، اگر این تلاش‌ها صادقانه باشد، طرف امریکایی میداند که این کار آنها مزخرف است."
سخنگوی دفتر مطبوعاتی کاخ سفید گفته بود که جو بایدن فرمانی را صادر کرده است که در آن باید پرونده‌های هکرهای روسی، الکسی ناوالنی و موضوع جوایز نقدی روسیه به طالبان برای کشتن سربازان امریکایی بررسی شود.

پنتاگون شواهد نیافت؛ سناریوی تبانی روسیه با طالبان به نفع کی بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون شواهد نیافت؛ سناریوی "تبانی روسیه با طالبان" به نفع کی بود؟

کابلوف گفت: "نمی‌دانم چرا دوباره این موضوع بالاشد، درحالیکه سازمان اطلاعاتی و وزارت دفاع امریکا اظهارات خود را در این باره مطرح کرده بودند."
به گفته وی تلاش بایدن برای یافتن شواهدی در مورد رابطه روسیه با طالبان بی نتیجه خواهد بود.
نماینده ویژه رئیس جمهور پوتین گفت: "آنها فقط در این باره فکر می‌کنند، بخاطریکه چنین کاری وجود ندارد. اگر دولت جدید امریکا می‌خواهد که درک کند ما از آن استقبال می‌کنیم و اگر اقدامات بی‌طرفانه و وصادقانه را انجام دهند، پی می‌برند که کارهای احمقانه انجام می دهند."
در اواخر ماه جون امسال، نشریه امریکایی نیویارک‌تایمز در گزارشی به نقل از مقامات اطلاعاتی امریکا مدعی شد که مسکو به طالبان برای کشتن نیروهای امریکایی در افغانستان پاداش می‌داد.
ترامپ در نخستین واکنش به این گزارش که تکذیب روسیه و طالبان را نیز در پی داشت، گفت: "کسی به من، مایک پنس که معاونم یا مارک میدوز، رییس کارکنان کاخ سفید درباره حمله کذایی به نیروی ما در افغانستان از سوی روسیه اطلاعی نداده است".
همچنان دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که گزارش روزنامه امریکایی نیویارک‌تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی‌اساس است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала