حمایت عربستان از فرآیند صلح و پیشرفت در افغانستان

© Photo / Twitter account of Ministry of Foreign Affairs - Afghanistan حمایت عربستان از فرآیند صلح و پیشرفت در افغانستان
حمایت عربستان از فرآیند صلح و پیشرفت در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجۀ افغانستان در آخرین روز دیدارش از عربستان سعودی با شهزاده فیصل بن فرحان آل سعود همتای عربستانی خود در ریاض دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه اعلام کرد که محمد حنیف اتمر تمنیات نیک محمد اشرف غنی را به خادم حرمین شریفین و وزیر امور خارجهٔ سعودی ابراز داشت.

وی تأکید کرد که رییس جمهور افغانستان خواهان گشودن فصل جدیدی از همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با عربستان بوده، از همکارهای همه‌جانبهٔ این کشور پیوسته قدردانی می‌کند.

آقای اتمر، پیرامون روند صلح روشنی انداخته و در مورد خطر تندروی و تروریزم که افغانستان، منطقه و جهان اسلام را تهدید می‌کند به تفصیل صحبت کرد.

امضای یادداشت تفاهم میان وزیر امور خارجه افغانستان و وزیر آموزش و پرورش عربستان - اسپوتنیک افغانستان
امضای یادداشت تفاهم میان وزیر امور خارجه افغانستان و وزیر آموزش و پرورش عربستان

در این خبرنامه آمده است که وزیر امور خارجهٔ عربستان نقش علمای جهان اسلام را در پیوند به تحریم جنگ‌وخونریزی و یافتن راه حل سیاسی برای بحران افغانستان یک امر حیاتی خواند. شهزاده فیصل گفت: تروریزم و تندروی یک خطر مشترک است و مقابله با آن کار مشترک می‌خواهد.

خبرنامه می افزاید : در پیوند به ختم جنگ و خونریزی در افغانستان، وزیر خارجهٔ سعودی گفت که دولتش برای سهم‌گیری فعال در رفع اختلافات میان افغان‌ها و تقویت اجماع جهانی برای تأمین صلح پایدار آماده است.

در ادامهٔ گفتگوها، دو طرف در مورد تعمیق هرچه بیشتر روابط دو کشور و گسترش همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و کمک‌های انکشافی گفت‌وگوهای جامع داشتند. وزیر خارجهٔ سعودی از توافقات انجام‌شده میان وزیر امور خارجهٔ افغانستان و مسؤولان سکتورهای مختلف دولت عربستان سعودی استقبال نموده، آمادگی‌اش را برای همکاری در راستای تحقق تصامیم و اهداف توافق‌شده میان دو کشور اعلام داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала