عبدالله: طالبان حاضر به کاهش خشونت‌ نیستند

© @Dr.AbdullahAbdullah/FB عبدالله: اراده قاطع برای صلح افغانستان وجود دارد
 عبدالله: اراده قاطع برای صلح افغانستان وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که طالبان مسلح در دور دوم مذاکرات صلح، حاضر نیستند حتی خشونت‌ها را کاهش دهند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی که امروز شنبه (4 دلو) هنگام افتتاح کمیسیون جوانان شورای عالی مصالحه ملی در قصر سپیدار صحبت می‌کرد گفت که دامنه خشونت از سوی طالبان توسعه یافته و ترورهای هدفمند ادامه دارد.

به گفته او، همانطوری که مردم توقع داشتند در ابتدای دور دوم مذاکرات صلح، هیات دولت و طالبان حد اقل روی کاهش خشونت‌های موثر توافق کنند؛ اما این کار تاهنوز صورت نگرفته و دلیلش هم اصرار طالبان به ادامه جنگ است.

کاهش فوری خشونت‌ها؛ محور دیدار عبدالله و کرزی  - اسپوتنیک افغانستان
کاهش فوری خشونت‌ها؛ محور دیدار عبدالله و کرزی

رییس شورای عالی مصالحه ملی خاطر نشان کرد، وقتی طالبان به کاهش خشونت حاضر نیست؛ یک سوال بزرگی را برای مردم افغانستان ایجاد کرده‌اند.

به گفته او، در حالی که هیات افغانستان با رهنمایی و هدایت واضح شورای مصالحه عزم و اراده خود را در میز مذاکره با روحیه تعاون ثابت کرده‌اند؛ توقع دارند که طرف طالبان نیز حداقل این تعاون را داشته باشد.

او گفته، قرار بود در ابتدای دور دوم مذاکرات دوحه، روی آتش بس موافقه شود؛ تا مردم از این روند حمایت می‌کردند. ولی این کار صورت نگرفته است.

عبدالله در مورد کمیسیون جوانان شورای عالی مصالحه ملی ابراز امیدواری کرد که این کمیسیون این شورا را در انسجام بیشتر برنامه‌های صلح کمک کند.

این در حالی است که حدود 20 روز است که دور دوم مذاکرات صلح دوحه آغاز شده؛ اما گفته می‌شود این مذاکرات هیچ پیشرفتی نداشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала