صالح: از دست رفتن امتیاز طالبان در توافقنامه ‌دوحه پاکستان را مضطرب ساخته

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که پاکستان بخاطر از دست رفتن امتیازات طالبان در توافقنامه دوحه دچار اضطراب شده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در بخشی از گزارش جلسه شش و نیم صبح امروز (4 دلو) خود خطاب به مردم گفته، "شما متوجه استید که یگانه کشوری که بصورت سراسیمه خواستار امتیاز گیری بیشتر از غرب برای طالب است پاکستان است."

آقای صالح افزوده، مردم افغانستان حتمن اعلامیه‌های اخیر وزارت خارجه پاکستان را دیده و خوانده اند. در حالیکه اکثر مردم ما و حتا کشورهای دنیا امتیازات داده شده در توافق دوحه را به طالبان غیر ضروری و امتیاز زیاده می‌پندارند فقط یک کشور است که دچار اضطراب گردیده است.

گفتنی است که شاه محمود قریشی دیروز در مصاحبه با الجزیزه در مورد موقف دولت جدید آمریکا در خصوص مذاکرات صلح دوحه، گفته بود که دولت جدید امریکا باید به توافقنامه فبروری 2020 امریکا با طالبان، پابند بماند.

امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
صالح: طالبان به جای ادامه خشونت‌ درباره زنده ماندن زندانیان شان فکر کنند

همچنین، معاون اول ریاست جمهوری از تمام خانواده‌ها در کشور خواسته که زیر نام تعلیمات دینی نوجوانان خویش را به کسی و یا حلقه‌ای بیرون از ساحه زیست و زنده گی خود تسلیم نکنند.

به گفته او، طالبان زیر نام تعلیم دین شماری از نوجوانان و اطفال را از خانواده‌های بی بضاعت تسلیم می‌گیرند و در عوض آنها را شستشوی مغزی کرده و به انتحار تشویق می‌کنند. این تعلیمات بیشتر در پاکستان و در بعضی موارد در ساحات زیر کنترول طالب صورت می‌گیرد. آنچه برای طالب هرگز اهمیت نداشته و ندارد زنده گی انسان‌ها است.

او خاطر نشان کرده که برای طالب ارزان ترین پدیده زندگی انسانهاست و با ارزشترین پدیده کسب رضایت حامی اصل شان (پاکستان) در منطقه است.

آقای صالح بیان داشته: "من از ریاست امنیت ملی کابل خواسته‌ام فهرست جوانانی را که در دام تبلیغات طالب افتاده و بعدا از آنها برای انتحار و کشتار محض استفاده شده است نشر کند. دولت افغانستان متعهد به پیشبرد روند صلح و دستیابی به یک راه حل با عزت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала