سلیمانی هر زمان برای پایان درگیری در افغانستان و سوریه کمک می‌کرد

© Photo / IRNAسلیمانی هر زمان برای پایان درگیری در افغانستان و سوریه کمک می‌کرد
سلیمانی هر زمان برای پایان درگیری در افغانستان و سوریه کمک می‌کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایران می‌گوید که جنرال سلیمانی مرد صلح و مبارز بسیار شجاعی در میدان نبرد بود و هر زمان برای پایان درگیری در افغانستان و سوریه کمک می‌کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای تفصیلی با روزنامه اعتماد گفت که قاسم سلیمانی وزیر خارجه ایران می‌گوید که جنرال سلیمانی مرد صلح و مبارز بسیار شجاعی در میدان نبرد بود و هر زمان برای پایان درگیری در افغانستان و سوریه کمک می‌کرد.

ظریف درباره فاطمیون: دولت افغانستان در صورت تمایل از این لشکر می تواند کار بگیرد - اسپوتنیک افغانستان
ظریف درباره فاطمیون: دولت افغانستان در صورت تمایل از این لشکر می تواند کار بگیرد

وی در پاسخ به سوال که بسیار شما را متهم می‌کنند که تمام توان و انرژی خود را بر روی برجام گذاشتید و در آن دوره عربستان و تهدیدهای آن را نادیده گرفتید، گفت که «شهید سلیمانی در این زمینه آمادگی داشت. من قبلا هم گفتم او مرد صلح بود و درست است که مبارز بسیار شجاعی در میدان نبرد بود، اما هر زمان که می‌توانست برای پایان دادن به درگیری و رسیدن به صلح چه در افغانستان چه سوریه چه یمن و چه در سایر موارد کمک می‌کرد».

آقای ظریف می‌گوید: «من نمونه‌های بسیاری از همراهی‌های جنرال سلیمانی دارم و این نمونه اولین نمونه در دوران وزارت من بود. من قبلا با شهید سلیمانی درباره افغانستان و سایر موارد تلاش‌هایی انجام داده و به نتایجی هم رسیده بودیم، اما این‌بار در نخستین هفته‌های حضور من در وزارت خارجه با ایشان مشورتی کردیم و این مشورت به این نتیجه رسید که پیامی را برای سعودی بفرستیم».

وی افزود: «من از طریق برادرانی که با عربستان سعودی در جلسات دیپلماسی «مسیر 2» یا در جلسات موسسات مطالعاتی حضور داشتند و از طریق فردی که می‌دانستم به عربستان سعودی و حاکمیت آن زمان -نه حاکمیت امروز- نزدیک است پیامی برای آقای سعودالفیصل فرستادم. محتوای کلی پیام هم این بود که بنشینیم درباره موارد مورد اختلاف با هم همفکری و به مردم این کشور‌ها کمک کنیم».

یادآوری می‌کنیم که ایالات متحده امریکا در بامداد سوم جنوری سال 2020 قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала