طالبان مانع تطبیق واکسین پولیو شده اند

© @https://publish.twitter.comطالبان مانع تطبیق واکسین پولیو شده اند
طالبان مانع تطبیق واکسین پولیو شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت گفته است که طالبان مانع روند کارزار واکسین خانه به خانه در ساحه تحت کنترول شان شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، میرجان راسخ مسوول برنامه محو پولیو در وزارت صحت افغانستان، بیش از سه‌و‌نیم میلیون کودک به‌ دلیل مخالفت طالبان در چندین ولایت کشور از واکسین پولیو بازمانده اند.
آقای راسخ، افزوده است که طالبان در ساحه تحت کنترول شان مانع روند کارزار واکسین خانه به خانه شده اند. وی می‌گوید که مخالفت طالبان از سه فیصد به 10 درصد افزایش یافته است.
مسوول برنامه محو پولیو میگوید: "کودکان در ولایت‌های پکتیا و میدان وردک نیز به دلیل مخالفت طالبان واکسین پولیو را دریافت نکرده‌اند."

کارزار سراسری واکسیناسیون پولیو در افغانستان/ طالبان این بار ممانعت ندارند - اسپوتنیک افغانستان
کارزار سراسری واکسیناسیون پولیو در افغانستان/ طالبان این بار ممانعت ندارند

هفته پیش کارزار سراسری واکسین فلج کودکان در افغانستان آغاز شد ولی گروه طالبان نه تنها که زمینه را برای تطبیق آن فراهم نکردند؛ برعکس با روند این کارزار در ولایت های میدان وردک، غزنی، هلمند، کندهار، کندز، تخار، پکتیکا و پکتیا مخالفت کردند.
سید جمال آصف‌خیل فعال مدنی پکتیا میگوید:” طالبان در مناطق تحت کنترول شان مانع این کارزار شده اند و خواست ما این است که اجازه واکسین کودکان را بدهند.”
این درحالیست که محمد نعیم وردک، سخنگوی تیم مذاکره‌کننده طالبان در دوحه قطر، در یک رشته توییتری‌ حمایت این گروه را از واکسیناسیون پولیو در افغانستان اعلام کرده بود.
از صبح روز دوشنبه (29 جدی) برنامه سراسری واکسیناسیون پولیو یا فلج کودکان در افغانستان آغاز شده است. این برنامه که دولت افغانستان و صندوق جهانی کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) آن را پیش می‌برند، در تلاش است تا حدود ده میلیون کودک را در افغانستان واکسینه کند. کارزار سراسری واکسن پولیو پس از آن آغاز شد که بار دیگر موارد ابتلای فلج کودکان در افغانستان افزایش پیدا کرد، به‌خصوص در جنوب افغانستان این موارد بیش از حد دیده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала