تحرک های نظامی چین و تاجیکستان در مرز با افغانستان افزایش پیدا کرده است

© Sputnik / Amir Isaev /  مراجعه به بانک تصاویر تحرک های نظامی چین و تاجیکستان در مرز با افغانستان افزایش پیدا کرده است
تحرک های نظامی چین و تاجیکستان در مرز با افغانستان افزایش پیدا کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای مرزی افغانستان در بدخشان هدف ازین تحرکات را نگرانی این کشورها از قدرتمند شدن داعش پس از توافق احتمالی صلح با طالبان می دانند.

  در حمله هوایی در بدخشان یازده طالب مسلح کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
در حمله هوایی در بدخشان یازده طالب مسلح کشته شدند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، شاهپور فرهمند خبرنگار این خبرگزاری در سفر به نقاط مرزی چین وتاجیکستان می‌گوید، که نیروهای مرزی افغانستان با کمبود تجهیزات ونیز کمبود تشکیل روبرو هستند.

در سفر به واخان بدخشان ونقاط مرزی با چین وتاجیکستان از چرخ بال ارتش دیدم که تاجیکستان شمار پاسگاهایش در مرز با افغانستان را افزایش داده است. این موضوع را منابع امنیتی هم تایید کردند.

چهار صد سرباز نیروهای مرزی است، که با همکارش ماموریت تامین امنیت طولانی ترین مرز کشور را دارند.

اسامه وردوجی، عضو نیروهای مرزی در بدخشان می گوید: "وقتی سربازان چینی وتاجیکستانی رامیبینم مایوس می شویم، چون آنها بسیار زیاد مجهز هستند".

همین گونه چین که خواهان ایجاد لوای کوهی مشترک با افغانستان شده بود، به گفته منابع امنیتی، بنا بر مخالفت امریکا این کار صورت نگرفته است.

طلب‌الدین قاری، عضو شورای ولایتی بدخشان می گوید: "ستاد مشترک به همین خاطر ایجاد شده که تهدیدهای مشترک را رفع کنند، اما درحال حاضر درمرزهای چین تهدید وجود ندارد".

والی بدخشان هم از حضور گسترده جنگجویان خارجی به ویژه انصار الله تاجیکستان در بدخشان نگرانی دارد.

ذکریا سودا والی بدخشان می گوید: "جنگجویان خارجی مانند انصارلله در بخش های بدخشان حضور دارند واین‌ها درقاچاق معادن دست دارند. این یک تهدید بزرگ است".

یادآوری می کنیم، که درحال حاضر چین - تاجیکستان وافغانستان ستاد مشترک متشکل از ۱۵۰ نیرو به حمایت مالی چین در مرز دارند، که بگونه هماهنگ در مهار تهدیدهای مرزی کار می کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала