افزایش ترورهای هدفمند؛ خبرنگاران سرشناس افغانتسان ترک وطن ‌می‌کنند

© کسراافزایش ترورهای هدفمند؛ خبرنگاران سرشناس افغانتسان ترک وطن ‌می‌کنند
افزایش ترورهای هدفمند؛ خبرنگاران سرشناس افغانتسان ترک وطن ‌می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان یا نی می گوید که تعدادی از خبرنگاران کشور به دلیل نبود امنیت و هراس از به قتل رسیدن کشور را ترک کرده اند. خانم‌ها و آقایان خبرنگار که کشور را ترک کرده اند.

به دلیل افزایش تهدیدها همزمان افزایش ترورهای هدفمند شماری از خبرنگاران سرشناس افغانستان را ترک کرده اند.

فرحناز فروتن خبرنگار سرشناس افغانستان چندی پیش در مصاحبه‌ی با مجله  لوموند اعلام کرد که در فرانسه بسر می‌برد.

پس از آن، نصرت پارسا، یکی از خبرنگاران سرشناس دیگر افغانستان با نشر ویدیویی در صفحه فیسوک‌اش اعلام کرد که دلیل تهدیدهای امنیتی کشورش را ترک کرده است.

آقای پارسا در این ویدیو می گوید: "برای اینکه کشته نشوم افغانستان را ترک کردم. امکانات مالی برای فرار نداشتم. زمانی که از افغانستان بیرون شدم، دار و ندار من دوصد دالر بود".

با تازگی ویدیو کوتاه مختار لشکری مجری برنامه پرطرفدار مصاحبه طنز "کاکتوس" در تلویزیون یک افغانستان در صفحات اجتماعی خبر سازد.

آقای لشکری در این ویدیو می گوید که برای محافظت از جان خود افغانستان را ترک کرده است.

نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان یا نی می‌گوید، طی چند ماه گذشته 10 کارمند رسانه و خبرنگار به‌گونه‌ هدفمند به قتل رسیده‌اند.

این نهاد در اعلامیه‌ی امروز دوشنبه (25، جنوری)، از حکومت خواسته که امنیت خبرنگاران را تامین کند تا آنان کشور را ترک نکنند. در این اعلامیه است که تعدادی از خبرنگاران کشور به دلیل نبود امنیت و هراس از مرگ، کشور را ترک کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала