استقبال رئیس جمهور غنی از بازنگری توافقنامه صلح آمریکا و طالبان

© Photo / ARGرئیس‌جمهور غنی
رئیس‌جمهور غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کشور از تصمیم ایالات متحده در خصوص بازنگری سریع توافقنامه صلح با طالبان استقبال کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور روز گذشته (دوشنبه، 6 دلو) در نشست کابینه گفت که یک فصل تازه در مناسبات کابل با واشنگتن باز شده‌است و آمریکا، افغانستان را همچون شریک بنیادی‌اش می‌داند.

او تأکید کرد که ایالات متحده توافقنامه صلح با طالبان را به‌گونه سریع بررسی می‌کند و پس از بررسی‌ها، حکومت آمریکا برای دست‌یابی به یک نقشۀ راه مشترک درباره این توافقنامه با کابل نیز، مشوره خواهد کرد.

آمریکا: دولت بایدن توافق امضا شده با طالبان را بازنگری خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا: دولت بایدن توافق صلح با طالبان را بازنگری می‌کند

او افزود: "یک فصل نو در مناسبات ما با شریک عمده ما ایالات متحده آمریکا باز شده‌است که دوام می‌کند. شکل مناسبات ما در سطح عالی دولت با دولت خواهد بود."

او می‌افزاید: "یک بررسی سریع قرارداد آمریکا با طالبان از طرف شورای امنیت ایالات متحده صورت خواهد گرفت و بعد از آن یک مشورۀ اساسی همراه ما صورت می‌گیرد."

اما محمدنعیم، سخن‌گوی هیئت مذاکره‌کنندۀ طالبان در پیامی به رسانه ها می‌گوید که این گروه به عملی شدن تعهدات‌اش در توافقنامۀ دوحه متعهد است و تأکید می‌کند که اگر هدف از حکومت تازۀ آمریکا دریافت اطلاعات دربارۀ این توافقنامه باشد، این گروه مشکلی ندارد.

او افزود: "ما به تعهداتی که در توافقنامه نموده‌ایم، به آن ملتزم می‌باشیم و از جانب مقابل هم می‌خواهیم که به تعهدات خویش ملتزم باشد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала