درخواست قریشی برای آزادی زندانیان پاکستانی از زندان‌های افغانستان

© AP Photo / B.K. Bangashدرخواست قریشی برای آزادی زندانیان پاکستانی از زندان‌های افغانستان
درخواست قریشی برای آزادی زندانیان پاکستانی از زندان‌های افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان در یک گفتگوی تلفنی با همتای افغانستانی خود خواستار آزادی زندانیان پاکستانی از زندان‌های افغانستان شده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگوی تلفنی با محمدحنیف اتمر، وزیر خارجه کشور ابراز امیدواری کرده که زندانیان این کشور که فرمان رهایی آن از سوی رئیس ‌جمهور غنی صادر شده است، رها شوند.

طبق اعلام وزارت خارجه پاکستان، این گفتگوی تلفنی روز دوشنبه، ششم دلو صورت گرفته است و دو طرف درباره مسایل مرتبط به منافع هر دو کشور گفت‌وگو کرده‌اند.

وزارت امور خارجه پاکستان گفته است که شاه‌محمود قریشی در این تماس تلفنی موضوع رهایی شهروندان پاکستانی را که به دلیل ارتکاب «جرایم خفیف» در افغانستان زندانی هستند، مطرح کرده است.

Имран Хан - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: افراط ‌گرایی در پاکستان زاده جهاد افغانستان است

او ابراز امیدواری کرده است که این زندانیان براساس فرمان محمداشرف غنی، رییس جمهور آزاد شوند و به آغوش خانواده‌های‌شان بازگردند.

وزیر خارجه پاکستان همزمان از افزایش خشونت‌ها ابراز نگرانی کرده و بر ادامه گفتگوهای صلح که زمینه کاهش خشونت و آتش بس را فراهم می‌کند، تاکید کرده‌است.

وی تصریح کرده که هیچ راه حلی نظامی برای پایان جنگ در افغانستان وجود ندارد و دریافت راه‌حل از طریق گفتگو تنها گزینه ممکن برای پایان این وضعیت است. او همچنین گفته که پاکستان به نقش مثبت خود در حمایت از روند صلح ادامه می‌دهد.

این گفتگو در حالی صورت گرفته که اظهارات اخیر وزیر خارجه پاکستان درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان واکنش وزارت خارجه کشور را در پی داشت. آقای قریشی از جو بایدن؛ رییس جمهوری جدید آمریکا خواسته بود تا روند صلح افغانستان و خروج نیروهایی امریکایی از این کشور را پیگیری کند.

یاد آوری می‌کنیم که پیشتر محمداشرف غنی، رئیس جمهور کشور فرمان عفو مجازات و رهایی برخی از زندانیان پاکستانی را که به «حکم قطعی و نهایی محاکم» در افغانستان محکوم به مجازات شده‌اند، صادر کرد.

غنی فرمان رهایی برخی از زندانیان پاکستانی را  برای نشان دادن «حسن‌نیت و تحکیم روابط» با آن کشور صادر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала