ایران به طالبان تفهیم کند که افغانستان دیگر پایگاه امن تروریستی نشود

© Photo / MFA Afghanistan ایران به طالبان تفهیم کند که افغانستان دیگر پایگاه امن تروریستی نشود
 
  ایران به طالبان تفهیم کند که افغانستان دیگر پایگاه امن تروریستی نشود
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه‌ افغانستان می‌گوید که از سفر هیأت گروه طالبان به تهران آگاهی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان گفت که دولت جمهوری اسلامی ایران قبلا با دولت افغانستان موضوع را در جریان گذاشته بود و نظریات جانب کابل را نیز دریافت کرده بود.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه که امروز (سه‌شنبه، ۷ دلو) منتشر شده، آمده است که هدف از تنظیم سفر هیأت طالبان به تهران این است که دولت ایران دیدگاه‌های خود را به طالبان شرح داده و این گروه را در مورد موجودیت اجماع منطقه‌ای در خصوص تأمین آتش‌بس فوری، دست‌یابی به یک توافق جامع در چارچوب نظام جمهوری و حفظ ارزش‌های قانون اساسی افغانستان آگاه کند.

به نقل از اعلامیه، دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد اطمینان حاصل کند که افغانستان پسامنازعه بار دیگر به پایگاه امن گروه‌های تروریستی مبدل نمی‌شود و همچنان مرکز اتفاق و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باقی می‌ماند.

ملا برادر موانع در راه صلح را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
هیأت سیاسی طالبان به رهبری ملا برادر به تهران رفت

وزارت خارجه‌ی افغانستان ابراز امیدواری کرده است که طالبان به خواست برحق مردم افغانستان برای قطع خون‌ریزی و تأمین صلح پایدار تن دهند.

این وزارت همچنان گفته که امیدوار است تا طالبان به تقاضای پی‌هم کشورهای منطقه و جهان برای تأمین آتش‌بس و رسیدن به توافق جامع صلح از طریق گفت‌وگوهای معنادار و صادقانه احترام بگذارد.

در اعلامیه آمده است: «طالبان باید بدانند که روش کنونی‌شان مبنی بر ادامه‌ی جنگ و خون‌ریزی مورد انزجار همگانی هم در افغانستان و هم در منطقه و جهان قرار دارد».

وزارت خارجه در ادامه افزوده است که به‌خاطر حفظ و تقویت اجماع منطقوی و بین‌المللی در حمایت از موقف برحق مردم و دولت افغانستان در رابطه با صلح پایدار مبتنی بر ارزش‌های قانون اساسی و تقویت نظام جمهوری اسلامی همچنان به به مشورت‌ها و همکاری با کشورهای منطقه و جهان، از جمله ایران ادامه می‌دهد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و رییس دفتر طالبان در قطر صبح امروز در رأس هیأتی از این گروه به ایران رفته است.

محمدنعیم، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته که قرار است ملا برادر و هیأت همراهش با مقام‌های ایرانی در مورد روابط دوجانبه افغانستان و ایران، وضعیت مهاجرین افغان در ایران، وضعیت کنونی سیاسی و امنیتی افغانستان و منطقه بحث و گفت‌وگو کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала