رایزنی فرستاده ایران در امور افغانستان با عبدالله عبدالله

© Embassy of I.R. Iran in Kabul, Afghanistanرایزنی فرستاده ایران در امور افغانستان با عبدالله عبدالله
رایزنی فرستاده ایران در امور افغانستان با عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در گفت و‌گوی امروز نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان با رئیس شورای مصالحه ای ملی افغانستان، طرفین بر استمرار گفت و گوهای میان افغانستانی تأکید کردند.

معاون وزیر خارجه ایران در دیدار با محب بر پشتیبانی ایران از افغانستان تاکید کرد - اسپوتنیک افغانستان
معاون وزیر خارجه ایران در دیدار با محب بر پشتیبانی ایران از افغانستان تاکید کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، با توجه به اهمیت تحولات پیش رو در افغانستان، محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان در ادامه رایزنی های خود امروز (سه شنبه) با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت و گو کرد.

در این گفت و گو طرفین با مرور آخرین وضعیت گفت و گوهای میان افغانستانی، استمرار گفت و گوهای میان افغانستانی را مناسب ترین شیوه دستیابی به توافق و برقراری ثبات در افغانستان برشمردند.

طاهریان فرد همچنین امروز با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان گفت و گو کرد. او دیروز نیز با نمایندگان ویژه آلمان و روسیه در امور افغانستان و همچنین محمد حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان به رایزنی پرداخته بود.

طاهریان فرد و نماینده دبیرکل در این گفت‌وگو‌ درباره آخرین وضعیت مذاکرات درون افغانستانی، روند صلح در افغانستان و‌ دستیابی به ثبات پایدار از طریق راه‌حل‌های دیپلماتیک به رایزنی پرداختند.

طاهریان‌فرد روز گذشته (دوشنبه) ششم ماه دلو با نمایندگان ویژه آلمان و روسیه در امور افغانستان نیز به رایزنی پرداخته بود. در این گفت‌وگوها نماینده ویژه وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت کاهش خشونت‌ها و تشریک مساعی کشورهای دوست افغانستان در استقرار صلح پایدار از طریق راه‌های دیپلماتیک تاکید کرد. 

وی همچنین گفت‌و‌گوهای درون افغانستانی را مناسب ترین راه برای خاتمه بحران در افغانستان و کاهش آلام مردم این کشور خواند و آمادگی کشورمان را برای ارائه هرگونه مساعدتی در این مسیر مورد اشاره قرار داد.

نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان همچنین دیروز با «محمد حنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان گفت‌وگو کرده بود. در این گفت‌وگو آخرین تحولات افغانستان، مناسبات دوجانبه و روند صلح افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала