آرین: افراد مسلح غیر مسوول علی‌پور ‌امروز بالای نیروهای امنیتی و‌ مردم حمله کردند

© AP Photo / Massoud Hossainiآرین: افراد افراد مسلح غیر مسوول مربوط به علی‌پور ‌امروز نیروهای امنیتی و‌ مردم انداخت کردند
آرین: افراد افراد مسلح غیر مسوول مربوط به علی‌پور ‌امروز نیروهای امنیتی و‌ مردم انداخت کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت داخله افغانستان می گوید که به‌زودی یک هیئت به منظور بررسی همه‌جانبه این رویداد به  بهسود میدان وردک اعزام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله افغانستان در صحفه توییترش نگاشته است که رهبری قوماندانی امنیه ولایت میدان وردک از چند روز بدینسو به‌منظور معرفی قوماندان‌های جدید حصهٔ اول و دوم و همچنان تحکیمات پوسته‌های پولیس به این ولسوالی‌ها به‌سر می‌برند.

حمله و تیراندازی معترضان در بهسود میدان‌وردک - اسپوتنیک افغانستان
حمله و تیراندازی به معترضان در بهسود میدان‌وردک

او می افزاید که افراد مسلح غیرمسوول وابسته به علی‌پور باحضور در این ساحات مانع حضور و فعالیت نیروهای امنیتی و پولیس شده‌اند. امروز تعدادی از افراد مسلح غیر مسوول مربوط به علی‌پور ‌در مقابل تعمیر ولسوالی بهسود تجمع نموده بودند و بالای نیروهای امنیتی و‌ مردم انداخت مسلحانه کردند. با تاسف از اثر این آشوب تحت نام تظاهرات که از تعدادی باشند‌ه‌های محل نیز استفاده صورت گرفته‌بود، شماری از نیروهای امنیتی و پنج‌تن باشنده‌های محل مجروح گردیدند.

آقای آرین تاکید دارد که 7 تن از افراد مسلح غیرمسوول زخمی و 9 تن دیگر کشته شدند.

پولیس به منظور کنترل وضعیت دست به فیرهای هوایی زده و تلاش نمود تا وضعیت را به حالت عادی برگرداند. پولیس در پیوند به این حملهٔ مسلحانه 68 تن از افراد مسلح غیرمسوول را بازداشت کرده و اکنون وضعیت زیر کنترل پولیس قرار دارد. به منظور بررسی همه‌جانبه این رویداد، یک هیئت بلندپایه از کابل به میدان وردک اعزام می‌گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала