رئیس جمهورغنی: من قهرمان صلح هستم

© Photo / ARGاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی می‌گوید که طالبان به تعهدات شان در توافق‌نامه صلح با آمریکا متعهد نبوده‌اند و نود درصد زندانیان آزادشده آنان دوباره به خط نبرد برگشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور شام روز جمعه در سخنرانی خود در مجمع امنیتی «آسپین» امریکا در واکنش به گفته‌های اخیر شماری از سیاست‌گران و اعضای گروه طالبان که او را مانع صلح می‌نامند، گفت که او در واقع مانع صلح نه بل‌که قهرمان صلح است.

آقای غنی که به گونه آنلاین سخن می‌زد، طالبان را متهم کرد که اراده‌یی برای صلح ندارند. 

 اشرف غنی: افغانستان بدون پشتیبانی خارجی آسیب پذیر خواهد بود  - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: افغانستان بدون پشتیبانی خارجی آسیب پذیر خواهد بود

او درباره ایجاد حکومت موقت نیز گفت که سرانجام این‌گونه حکومت‌ها خون‌ریزی است: «ما در گذشته حکومت موقت داشتیم که سرانجامش خون‌ریزی بود.»

رئیس ‌جمهور گفت: «من می‌خواهم شهروندان افغانستان قدرتمند شوند... من صلاحیت منحل کردن جمهوریت را از کجا بدست می‌آورم؟ من سوگند خورده‌ام که از قانون اساسی حراست کنم.»

او افزود طالبان به تعهدات شان در توافق‌نامه صلح با آمریکا متعهد نبوده‌اند و نود درصد زندانیان آزادشده آنان دوباره به خط نبرد برگشته‌اند.

آقای غنی طالبان را مسؤول فضای حاکم کنونی که در آن خبرنگاران، قاضیان، فعالان جامعۀ مدنی و کارمندان دولت ترور می‌شوند دانست و گفت که این گروه در تلاش جلب توجه است.

رئیس جمهور هم‌چنین طالبان را متهم کرد که فراخوان دبیرکل سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس بشردوستانه را رد کرده‌اند و اکنون نیز خواست‌های پی‌هم مردم افغانستان برای آتش‌بس را نادیده می‌گیرند. 

 این در حالی است که عباس ستانکزی، معاون سیاسی طالبان که با شماری از اعضای گروه طالبان در یک نشست خبری در مسکو سخن می‌زد، گفت که رییس‌جمهور غنی مانع صلح است و با ایجاد موانع در تلاش تمدید دوره ریاست‌جمهوری‌ خود است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала