توربین‌های بند برق «سوختوک» دایکندی پس از 7 سال انتظار، به چرخش آمد

© Photo / دفتر مقام ولايت دايكندیتوربین‌های بند برق «سوختوک» دایکندی پس از 7 سال انتظار، به چرخش آمد
توربین‌های بند برق «سوختوک» دایکندی پس از 7 سال انتظار، به چرخش آمد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان محلی دایکندی می‌گویند که پس از هفت‌سال انتظار، شب گذشته (چهارشنبه، هشتم دلو) توربین‌های بند برق «سوختوک» به چرخش آمد و شهر نیلی، مرکز این ولایت را نورانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نصرالله غوری، سخنگوی والی دایکندی به سلام‌وطندار می‌گوید که شب گذشته 350 کیلووات انرژی برق از یکی از توربین‌های بند برق «سوختوک» به طور آزمایشی به شبکۀ برق شهر نیلی وصل شده است.

هند بند شاه توت در ولایت کابل را می‎سازد - اسپوتنیک افغانستان
بند برق شاه توت به کمک مالی هند ساخته می شود

به‌ گفتۀ او، هر دو توربین بند برق «سوختوک» آمادۀ تولید برق می‌باشند، اما به دلیل این‌که میزان استفاده‌کننده در شهر نیلی اندک است، برق تولیدشدۀ یکی از توربین‌ها به طور آزمایشی به شبکۀ برق این شهر وصل شده است.

آقای غوری می‌افزاید، ظرفیت معیاری بند برق «سوختوک» 700 کیلووات است که این ظرفیت می‌تواند به شمول شهر نیلی، به ولسوالی شهرستان دایکندی نیز بسنده باشد.

کار ساخت بند برق «سوختوک» که در 5 کیلومتری شهر نیلی موقعیت دارد، با هزینۀ 4.9 میلیون دالر امریکایی در ماه جدی سال 1393 خورشیدی آغاز شد و قرار بود در مدت سه سال تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شود، اما پس از هفت‌سال تکمیل شد.

باشنده‌گان دایکندی هرازگاهی به دلیل بی‌توجهی حکومت نسبت به آنان، نبود برق و تأخیر در روند کار بند برق «سوختوک» از حکومت شکایت داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала